גורמים בענף התיירות: רשת הווארד ג'ונסון נכשלה בפעילותה במלונות הכשרת הישוב

הרשת העולמית סיפקה %2 בלבד מכלל ההזמנות במלונות באילת וטבריה - לעומת %7 של רשתות אחרות

גורמים בענף התיירות מעריכים, כי רשת הווארד ג'ונסון העולמית נכשלה בפעילותה במלונות הכשרת הישוב, לא הצליחה להביא ערך מוסף למלונות הרשת, וכי לשני מלונות הדגל של החברה, בטבריה ובאילת, נגרם נזק. אתמול (א') הודיעה הכשרת הישוב על מו"מ מתקדם למכירת השליטה ברשת.

ל"גלובס" נודע, כי לפני מספר חודשים יצאו מנכ"ל הכשרת הישוב, עופר נמרודי, ויו"ר מלונות הכשרה, שלמה גרופמן, לארה"ב לפגישה במטה הווארד ג'ונסון, השייכת לקבוצת סנדנט, על מנת לדון בהקטנת או הסדרת התשלומים לרשת האמריקנית.

בענף נטען, כי הדבר נובע ממיצובה הנמוך של רשת הווארד ג'ונסון, שפונה בארה"ב לקהל אמריקני בעל אמצעים מוגבלים, בעל תקציב ממוצע של 50-40 דולר ללילה. רשת ההזמנות נמצאת בארה"ב ואינה מסוגלת למכור מוצרי תיירות בישראל.

מלון גלי כנרת, שנהנה עד כניסת הווארד ג'ונסון מתיירים אמריקניים, הוצא מחוברת התיירות של מארגן הנסיעות ישראם. באילת, נטען, רוב התיירות היא תיירי צ'רטר מאירופה, שמגיעים באמצעות סוכנים אירופיים גדולים.

היקף ההזמנות השנתי מרשת ההזמנות העולמית של הווארד ג'ונסון הגיע במלונות הכשרה ל-%2 מההזמנות בלבד, לעומת %7 של הזמנות בינלאומיות שמגיעות מרשתות הזמנות בינלאומיות של רשתות מלונות מתחרות באילת ובטבריה, והיקף של עד %20 במלונות עיסקיים בתל-אביב וירושלים.

מערכות ההזמנות העולמיות של רשתות מלונות מהוות עבור מלונות מקומיים, יחד עם השימוש התדמיתי במותג, את היתרון המרכזי באחזקת זיכיון של רשת בינלאומית. מחירי הלינות המושגים ברשתות ההזמנות הבינלאומית גם נחשבים לגבוהים מהמחיר הממוצע במלון.

הערך המוסף של רשת ההזמנות העולמית נמדד בסיכום השנתי של הלינות במלון, והוא מחושב מתוך כלל הלינות במלון, ובהשוואה לנתוני רשתות מלונות בינלאומיות מתחרות באותו איזור.

היקף ההזמנות מרשת ההזמנות הבינלאומית של הווארד ג'ונסון במלון נפטון באילת הגיע ל-%1 בלבד. הולידקס, רשת ההזמנות העולמית של הולידיי-אין, סיפקה %7 מהלינות במלון הולידיי-אין באילת, ואילו רשת ההזמנות של שרתון סיפקה עד %10 מהלינות במלון שרתון-מוריה פלאזה באילת.

גם במלון גלי כנרת בטבריה סיפקה רשת הווארד ג'ונסון רק %1 מהלינות, לעומת %3 מהלינות במלונות הולידיי-אין ושרתון-מוריה, שהגיעו מהרשתות העולמיות.

עד סגירת הגיליון לא התקבלה תגובת מלונות הכשרת הישוב.« מאת אביבה קרול « גורמים בענף התיירות: רשת הווארד ג'ונסון נכשלה בפעילותה במלונות הכשרת הישוב « הרשת העולמית סיפקה %2 בלבד מכלל ההזמנות במלונות באילת וטבריה - לעומת %7 של רשתות אחרות