מנכ"ל משרד הבטחון: עלות נסיגת צה"ל מלבנון - מיליארד שקל בשלב הראשון

דוד לוי: לוודא שצד"ל לא יהווה מכשול בדרום לבנון * הקבינט המדיני-בטחוני שמע סקירות לקראת נסיגת צה"ל * האו"ם עשוי להגדיל את מספר חייליו בלבנון ל-7,000

מנכ"ל משרד הבטחון, עמוס ירון, אמר היום (ה') כי עלות נסיגת צה"ל מלבנון מוערכת בשלב ראשון בכמיליארד שקל.

לדבריו, מימון נסיגת צה"ל מלבנון לא תוקצב בתקציב 2000 ולכן, יהיה צורך בתקציב מיוחד. "תמיד יש בעיה תקציבית. אנחנו לא במצב שיש כיסוי לכל דבר, אבל ברור שההוצאה הזו שמדובר בה כרגע לא היתה מתוכננת בתוך תקציב הבטחון ואני מתאר לי שהאוצר ימצא את המקורות להוצאה הלא קטנה הזו", הוא ציין.

בתוך כך, בצה"ל נמשכת ההיערכות לקראת הנסיגה מדרום לבנון. הקבינט המדיני-בטחוני התכנס היום לישיבה מיוחדת, כדי לשמוע דיווחים על המצב בלבנון וההיערכות לקראת הנסיגה לגבון הבינלאומי.

שר החוץ, דוד לוי, אמר היום שיש צורך לוודא שצד"ל לא יהווה מכשול ליציבות בדרום לבנון. עם זאת, לוי הדגיש, שישראל צריכה לעשות הכל כדי לדאוג לשלומם של לוחמי צד"ל.

לוי הדגיש כי נסיגת כוחות צה"ל מדרום לבנון יכולה להחזיר גם ללבנון את ריבונותה. בכך הוא רמז שגם הסורים יצטרכו להוציא את כוחותיהם מלבנון בעתיד. "יכול להיות שהצעד הזה של נסיגת צה"ל, הוא גם צעד אשר לצידו פירותיו ללבנון כחברה באו"ם, כמדינה שזכאית לשקט ולעצמאות, ובהמשך, כך אנו מקווים, גם לריבונות. דברים שהם מובנים מאליהם וכיום הם נשמעים חריגים", הוא הסביר.

לוי דיבר בתחילת פגישתו עם שליחו המיוחד של מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון, טריה לרסן, אשר הגיע לישראל, כדי לקדם את נושא הקמת הכוח הרב-לאומי, שישלוט בדרום לבנון לאחר נסיגת צה"ל.

בפגישה השתתף גם מפקד יוניפי"ל, אס. קיי. אובנג מגאנה. לוי הביע קורת רוח על דבריו של ראש ממשלת לבנון, סאלים אל-חוס, המצדד בנסיגת צה"ל וציין, כי ישראל לא נרתעת מהאיומים שמושמעים בעקבות החלטתה לסגת מלבנון.

"האיומים אולי מצביעים על מצוקה אצל מישהו שאינו יודע מה הוא רוצה ואינו מבין גם את המשמעות שאולי אנו בפתחו של עידן שיביא לאווירה אחרת".

הוא הדגיש, כי ישראל החליטה על נסיגה מדרום לבנון, לא מתוך חולשה, אלא מתוך הכרה, כי זה הצעד שמתאים גם לאינטרס הישראלי וכן הוא מפגין את כוחו של צה"ל "שנמצא כדי להדוף כל ניסיון של אלימות מצד כלשהו שיבחר באלימות".

הוא הביע שביעות רצון מהתגובות בזירה הבינלאומית להחלטה הישראלית, לרבות מהתגובה הצרפתית, וציין, כי זו הצלחה לדיפלומטיה הישראלית.

לארסן הודיע, כי ידווח למזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, על פגישותיו בישראל. באו"ם בודקים אפשרות להגדיל את מספר חיילי יוניפי"ל בלבנון מ-4,000 ל-7,000 לאחר נסיגת צה"ל.« שירות גלובס « מנכ"ל משרד הבטחון: עלות נסיגת צה"ל מלבנון - מיליארד שקל בשלב הראשון « דוד לוי: לוודא שצד"ל לא יהווה מכשול בדרום לבנון * הקבינט המדיני-בטחוני שמע סקירות לקראת נסיגת צה"ל * האו"ם עשוי להגדיל את מספר חייליו בלבנון ל-7,000