יוסף פרושינובסקי הורשע בשבע פרשיות מירמה וזיוף בארץ ובעולם

הוציא מבנק הולנדי 18.6 מיליון ליש"ט וקיבל במירמה מיליון שקל מבנק עצמאות

יוסף פרושינובסקי הורשע היום (ג') בבית המשפט המחוזי בירושלים ב-7 אישומים המתייחסים לקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, בזיוף ובשימוש במסמכים מזויפים.

השופט יעקב צבן אומר בהכרעת הדין, כי שני אישומים עוסקים במירמה ובזיופים כלפי בנקים, וחמשת האחרים עוסקים בהפצת צ'קים מזויפים ומירמה כלפי בנקים ואנשים. מלבד מספר פריטים בכמה אישומים, הוכחו כל האישומים האחרים למעלה מכל ספק סביר.

עוד קובע צבן, כי הונחה בפניו תשתית ראיית רחבה ומקיפה, ממנה עולה, כי פרושינובסקי עוסק בגלגולי כספים וצ'קים בכל העולם באמצעות חברות ואנשים שונים. אצל פרושינובסקי אין מקריות אלא תכנון, תחכום ושיטה שהפכו לדרך חיים, כאשר הוא מנצל עד תום את כשרונותיו המרובים ואת האנשים מסביבו.

שבעת האישומים בהם הורשע פרושינובסקי אירעו בשנים 1998-1990. באחד האישומים נאמר, כי פרושינובסקי יצר קשרים עם בנק בהולנד, פתח בו חשבונות, ביצע העברות סרק של כספים, הפקיד צ'קים מזויפים ועל סמך זה קיבל אשראי במירמה, משך מהחשבונות סכומי כסף גדולים והותיר יתרת חובה בלתי מכוסה בסכום של 18.6 מיליון ליש"ט.

על פי האישום השני, פרושינובסקי זייף צ'קים בנקאיים של בנקים מחו"ל. באישומים השלישי, הרביעי, החמישי והשישי הפעיל פרושינובסקי אנשים שונים באמצעותם הקים חברות, הפיץ צ'קים מזויפים, וקיבל במירמה סכומים של מאות אלפי דולרים. באישום השביעי נטען, כי פרושינובסקי רימה פעמיים את בנק עצמאות, בדרך של מכירת דירות למראית עין וקבלת משכנתאות בסכום של מיליון שקל.

פרושינובסקי, בן 61, הוא אב ל-14 ילדים ומתגורר בשכונת מאה שערים בבית בן 21 חדרים. השופט ציין, כי התרשם שפרושינובסקי הוא אדם ברוך כשרונות, בעל הבנה במהלכי כספים בינלאומיים, כושר דיבורו וניסוחיו מיוחדים ובעל כושר שכנוע, אישיות דומיננטית ובעל כריזמה.

חייו ומעשיו, אומר צבן, הם תשלובת מיוחדת של ספרא וסייפא, כשרונות נדירים פורצי גבול ואולי גם ללא גבול. במשרדו שבביתו הוא מקושר למקומות שונים בעולם, כמו משרד של מרכז פיננסי.

את המדינה ייצגו עוה"ד אברבנאל ודקל, ואת פרושינובסקי - עוה"ד פליישמן ובוקטמן והסניגוריה הציבורית.« מאת שמואל דקלו « יוסף פרושינובסקי הורשע בשבע פרשיות מירמה וזיוף בארץ ובעולם « הוציא מבנק הולנדי 18.6 מיליון ליש"ט וקיבל במירמה מיליון שקל מבנק עצמאות