קדמת עדן חויבה לשלם 2.2 מיליון שקל בגין פרוייקט חדרה

שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, ד"ר דרורה פלפל, חייבה את חברת קדמת עדן לשלם כ-2.2 מיליון שקל למתווכת פנינה אוחנה, בגין תיווך בעיסקאות למכירת מגרשים ודירות נופש בפרוייקט קדמת עדן בגבעת אולגה. חדרה. קדמת עדן מנוהלת בידי זיוה כהן.

ביהמ"ש חייב את קדמת עדן לשלם לאוחנה 156.8 אלף דולר בגין מכירת 52 מגרשים בני 200 מ"ר, לפי עמלה של 3,000 דולר למגרש. כל מגרש נמכר ב-17,500 אלף דולר.

כן חויבה קדמת עדן לשלם לאוחנה כ-103 אלף שקל, שהם עמלה של %0.5 בגין מכירת דירות נופש בסכום כולל של 20.7 מיליון שקל. שני הסכומים צמודים למדד ינואר 1993. הסכום של 2.2 מיליון שקל כולל הצמדה למדד, ריבית, מע"מ, שכר טרחת עו"ד והוצאות.

בפסק דינה כתב השופטת פלפל בין היתר, כי קדמת עדן לא גילתה לאוחנה פרט מהותי, הנוגע לאי-האפשרות של בנייה מיידית על הקרקע, כל עוד לא הוגשה ואושרה בעיריה תוכנית פיתוח למיתחם. השופטת קבעה, כי אי גילוי תנאי זה במהלך המו"מ מהוה חוסר תום לב בכריתת חוזה.

עורך-דינה של אוחנה, עו"ד עודד ישראלי, כבר גבה 1.35 מיליון שקל מהסכום שנפסק, על ידי מימוש ערבות בנקאית. קדמת עדן נתנה את הערבות לפני שנים, כאשר ביקשה לבטל תביעת פירוק שהגישה נגדה אוחנה.

קדמת עדן הגישה ערעור לבית המשפט העליון, ובו היא מבקשת לבטל את פסק הדין. הערעור גם אומר, כי ביהמ"ש המחוזי טעה בענין גילוי אי-זמינות המגרשים לבנייה, מאחר שאוחנה קיבלה מקדמת עדן את כל החומר הרלבנטי, וידעה מהו מצבה התיכנוני של החלקה.

הפרוייקט בגבעת אולגה ידוע כיום בשם כפר הים, ונמצא כיום בשליטת קבוצת אליעזר פישמן, בעל השליטה בגלובס.« אלעזר לוין « קדמת עדן חויבה לשלם 2.2 מיליון שקל בגין פרוייקט חדרה