ארגון עובדי חברת החשמל החליט: העובדים יממנו את הגנת אוברקוביץ'

יו"ר הארגון נאשם בקבלת שוחד * יתקבלו תרומות בסך 50 או 100 שקל

המזכירות הארצית של ארגון עובדי חברת החשמל החליטה בראשית השבוע לגייס מעובדי החברה כספים למימון הגנתו של יו"ר הארגון, יורם אוברקוביץ', במשפט נגדו שייפתח בקרוב באשמה של קבלת שוחד.

אוברקוביץ' מואשם כי נהג לקבל מצרכים בחנויות הרווחה לעובדים, מבלי לשלם עבורם. לטענת התביעה, הקניות לכאורה של אוברקוביץ' נערכו בחנויות הרווחה של החברה בתל אביב ובאשדוד בתדירות שבועית עד דו-חודשית.

עוד נטען בכתב האישום, כי בעל רשת חנויות הרווחה, פנחס עציוני, העניק לאוברקוביץ' כספים, מתנות וטובות הנאה אחרות כדי לקדם את האינטרסים העסקיים של החברה שניהל, וכי קיבל בתמורה את הזכויות להפעלת רשת החנויות ולאספקת מתנות לחג ללא מכרז.

נודע, כי בתחילה החליטה המזכירות לממן את הגנתו של אוברקוביץ' מכספי ארגון העובדים, אך בעקבות ייעוץ משפטי, שקבע כי על פי החוק אסור לארגון להתגייס למטרה זו, הוחלט לפנות לעובדים באופן פרטני בבקשה לתרום עבור אוברקוביץ'. על פי ההחלטה יתקבלו תרומות בסך 50 או 100 שקל.

לטענת דובר ארגון העובדים, עמי דור-און, הפנייה תהיה וולונטרית. אך עובדים בחברה הביעו היום תרעומת על ההחלטה באומרם, כי לאור שליטתו החזקה של ארגון העובדים בחברה, משמעות ההחלטה היא לאנוס את העובדים לתרום להגנתו של אוברקוביץ', כיוון שניסיון העבר מלמד שלא יהיה מי שיסרב לפניית שכזאת.