ועדת נתניהו: להשוות גיל הפרישה לנשים ולגברים - ולהעלותו ל-67

ועדה ציבורית ממליצה להעלות את גיל הפרישה מעבודה לנשים ולגברים ל-67. ההמלצה אמורה להתבצע בהדרגתיות על פני כ-20 שנה. כמו כן, יוחמרו ההוראות לגבי פרישה מוקדמת מעבודה בשירות הציבורי. גיל הפרישה מעבודה יעוגן בחוק.

הוועדה הציבורית, בראשות שופטת ביהמ"ש העליון בדימוס, שושנה נתניהו, הוקמה על-ידי שרי האוצר והעבודה לשעבר, יעקב נאמן ואלי ישי, ורק עתה סיימה את עבודתה. הדו"ח יוגש בימים הקרובים לראש הממשלה, המשמש גם כשר העבודה והרווחה, ולשר האוצר. לפני מספר ימים התפטרה נתניהו מתפקידה כיו"ר הוועדה. זאת, במחאה על הסחבת של כמה מחברי הוועדה שלא הגיבו, לטענתה, במהירות לטיוטת הדו"ח. אמש לא היה ברור אם נתניהו תגיע לטקס שבו יוגש הדו"ח לשרים.

לוועדה שתי מסקנות מרכזיות ומהפכניות: הראשונה, להשוות את גיל הפרישה מעבודה של נשים לזה של גברים. השנייה, להעלות את גיל הפרישה מ-60 (אופציה לנשים בלבד), או גיל 65 (חובה כיום לנשים ולגברים) - לגיל 67.

חברי הוועדה מנמקים את ההמלצות האלה בעליית תוחלת החיים; בשיפור הניכר במצב הבריאותי של אנשים בגילים אלו; ברצונם של מרבית האנשים להמשיך לעבוד; ובנטל התשלומים הגדול שנופל על הציבור בגין הפנסיות המסובסדות על-ידי הקופה הציבורית, וקיצבות הזיקנה שמשולמות על-ידי המוסד לביטוח לאומי. הוועדה לא מצאה הצדקה להמשיך באפליה הקיימת המאפשרת לנשים לפרוש מעבודה 5 שנים לפני גיל הפרישה של הגברים.