מנכ"ל טויס אר אס, יאיר עשהאל, פורש

מטויס אר אס נמסר, כי הוצעו לעשהאל תפקידים אחרים

יאיר עשהאל, מנכ"ל טויס אר אס ישראל הודיע אתמול לדירקטוריון החברה על כוונתו לפרוש מתפקידו. כך נודע ל"גלובס". עשהאל מכהן בתפקידו מספטמבר 97' והוביל את מהלך המיזוג של טויס אר אס, מקבוצת קופלר, עם רשת היפרטוי, מקבוצת פישמן. בסוף השנה צפויה הרשת, לראשונה, לעלות על פסי רווחיות לאחר שנים של הפסדים מאז חדירתה לשוק בשנת 95'.

כיום מונה הרשת המאוחדת 20 סניפים. היקף המכירות של הרשת השנה נאמד ב-160 מיליון שקל. השינויים האסטרטגיים, שנערכו ברשת בעקבות המיזוג, הביאו לגידול במספר הסניפים מחמישה ל-20. כיום מחזיקה הרשת בנתח של כ-40% משוק הצעצועים.

ההפסדים הגדולים שצברה טויס אר אס מאז השתלבותה בשוק הישראלי, הביאו אותה להתנתק משורה של קונספטים, שנבעו מהמודל האמריקני והתבררו כשגויים. בין היתר, הוקטנו באופן דרסטי חנויות הרשת מחנויות ענק ("מגה סטור") לחנויות שגודלן כ-300 מ"ר. כתוצאה מכך נהפכו כל החנויות שצומצמו לרווחיות. בנוסף, שינה עשהאל את שיטת ההפצה והלוגיסטיקה ברשת, ובמקביל הקים מערך קניינות מקומי - במקום ההתקשרות לקניינות המרכזית בארה"ב. חלק גדול מהצעצועים נרכש כיום במישרין על ידי הרשת המקומית במזרח הרחוק, במקום על ידי הקניין הראשי של טויס אר אס האמריקנית. הדבר נעשה כדי להתאים את הרכש להעדפות הצרכנים המקומיות.

דוברת טויס אר אס מסרה בתגובה, כי הוצעו לעשהאל תפקידים אחרים במסגרת הקבוצה, וכי הוא שוקל את ההצעות.