הלוף יצא מהתפריט הצה"לי - וריכרד לוי התמוטטה

יצרנית הבשר הוותיקה נקלעה לחובות של 10 מיליון שקל וחדלה לפעול; עובדי החברה מבקשים מביהמ"ש לפרק אותה

עובדי חברת הבשר ריכרד לוי פנו היום (ד') לביהמ"ש המחוזי בתל-אביב בבקשה למתן צו לפירוקה.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד אופיר רונן, נאמר, כי ב-5 באוקטובר הפסיקה החברה את פעילותה והודיעה לעובדים שהם מפוטרים. החברה נקלעה לקשיים והיא חייבת 10 מיליון שקל לנושיה השונים, לרבות בנק הפועלים, בנק לאומי, ספקים שונים ועובדים. העובדים טוענים, כי החברה חייבת להם עשרות אלפי שקלים בגין פיצויי עבודה ופיטורין.

בא כוח החברה הודיע לבא כוח העובדים, כי החברה אינה יכולה לפרוע את חובותיה לנושיה השונים, וכי הבנקים מתכוונים לממש את נכסיה. הוא מסר עוד, כי חובותיה של החברה עולים במידה משמעותית על שווי נכסיה.

לדברי העובדים, החברה היא חדלת פרעון, ורק לאחר מתן צו הפירוק הם יוכלו לקבל את הכספים המגיעים להם על ידי פנייה לביטוח הלאומי.

החברה הוקמה ב-1951 ונמצאת בבעלות משפחת קרליבך מחולון ותאגיד מוואדוז בשם קרנו איסטבלישמנט. על פי נתוני דן אנד ברדסטריט, היא מעסיקה 50 עובדים ומחזורה השנתי מגיע ל-5.3 מיליון דולר.

חב' ריכרד לוי, שנוהלה בידי מיכאל קרליבך, סבלה מקשיים פיננסיים במשך תקופה ארוכה והוצעה למכירה לגורמים רבים בענף המזון בישראל, במשך יותר משנה. לדברי גורמים בענף הבשר, החברה התקשתה לפעול כיוון שלא היתה לה נוכחות ברשתות המזון הקמעונאיות. החברה, המייצרת נקניקים ובשר משומר בקופסאות (לוף), התבססה על מיכרזים לגורמים מוסדיים ובעיקר למערכת הביטחון. אותם גורמים מציינים, כי ייתכן שהחלטת צה"ל להוציא את הלוף מהתפריט הצה"לי, היוותה את הקש האחרון בקריסת החברה. (פש"ר 1822/00).