בכירה באוצר: "החלטת אורה נמיר לייבא עובדים זרים - בכייה לדורות"

סגנית הממונה על אגף הכלכלה תומכת בהחזרת הישראלים לענף

"החלטתה של אורה נמיר, בהיותה שרת העבודה בשנים 1995-1993, להתיר הבאת עובדים זרים לישראל היא בכייה לדורות, שנשלם עליה עוד שנים רבות". כך אמרה היום (ה') סגנית הממונה על אגף הכלכלה והכנסות המדינה במשרד האוצר, ורד דר. דר הופיעה בפני כנס הנספחים המסחריים של ישראל, והרצתה על מצב המשק בעקבות האירועים הבטחוניים האחרונים.

דר טענה, שיש להתייחס בפרופורציה מתאימה לתלונות על מיתון קשה בעקבות האירועים. "צריך לנפות את דבריהם של האינטרסנטים על עוצמת ההשפעה. היא לא קטנה, אך היא פחות משמעותית מבעבר", אמרה.

דר ביססה את דבריה על ניתוח של מודי'ס, שלפיו דירוג הסיכון של ישראל יציב, שכן צמיחת המשק הישראלי מבוססת על ענפים שנוטים להיפגע פחות בגלל סיבות גיאופוליטיות.

דר הוסיפה, שאם הממשלה תמשיך לעמוד בנחישות מול לובי הקבלנים "החזק והעשיר", כדבריה, ייתכן שישראלים יחליפו את הפלשתינים בענף הבנייה, וניתן יהיה להחזיר את המצב בענף לזה ששרר בו לפני 1993. הפתרון, לדבריה, נעוץ בהחלפת העובדים הפלשתינים בישראלים. בנוגע לטענה שישראלים מסרבים לעבוד בבניין אמרה דר, שלפני 5 שנים הועסקו בענף הבנייה 37 אלף ישראלים, ויש להחזירם לענף. לדבריה, אופי של עם אינו משתנה ב-5 שנים, וחלק גדול מהעובדים הללו בא ממיגזרים הסובלים מאבטלה.