טענות נגד תנ"צ מזרחי: הורה ב-96' להאזין לשיחות בין ליברמן לנתניהו

ביהמ"ש הורה במפורש שלא להאזין לשיחות עם נתניהו * המשטרה: לא מתייחסים לפעילות מודיעינית

נגד מפקד היחידה לחקירת פשעים בינלאומיים (יחב"ל), תת-ניצב משה מזרחי, הועלו טענות לפיהן הורה לפני שלוש שנים להאזין ולתמלל, בניגוד לצו בית המשפט, שיחות טלפון שניהל אביגדור ליברמן עם ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו. כך נודע ל"גלובס".

לפני כשלוש שנים פנתה המשטרה לבית המשפט, בבקשה להוציא צו שיאפשר האזנת סתר לליברמן ותימלול השיחות. הבקשה הוגשה בעת שניהלה המשטרה מספר חקירות נגד ליברמן, שכיהן אותה עת כמנכ"ל משרד ראש הממשלה. הבקשה נומקה בצרכי חקירה דחופים.

בקשה נוספת הוגשה בסמוך לבחירות לכנסת ה-15, שנערכו במאי 1999, ובהן עמד ליברמן בראש רשימת "ישראל ביתנו".

בית המשפט נעתר ב-1996 לבקשה, אך אסר לצותת לשיחותיו של ליברמן עם ראש הממשלה. לדברי בית המשפט, אין לצותת לשיחות של ראש הממשלה, קל וחומר לשיחות העלולות להיות סודיות או ביטחוניות. ב-1999 אסר בית המשפט האזנת סתר לשיחות פוליטיות ומפלגתיות שקיים ליברמן במסגרת מערכת הבחירות.

למרות האיסור, הורה מזרחי לפקודיו ב-1996 להאזין לשיחות הטלפון של ליברמן עם נתניהו, לתמלל את השיחות ולהעביר את התרשומות לידיו אישית. מזרחי, שנקלע באותה עת לסיכסוך חריף עם ליברמן, נטל את התרשומות, המחזיקות עשרות עמודים, ושמר אותן בכספת המצויה במשרדי יחב"ל.

לפחות חוקר אחד סירב למלא את בקשתו של מזרחי. המדובר ביאזמסקי סטניסלב, מהנדס אלקטרוניקה במקצועו. מאז שסירב למלא בקשה זו, הצרו את צעדיו במשטרה. על רקע זאת, בין היתר, נאלץ סטניסלב לפני כחודש וחצי להתפטר מהמשטרה.

סטניסלב אמר, כי טרם החליט כיצד לטפל בנושא זה, ומכל מקום, אם יחליט לפעול - המקום הראוי בעיניו הוא המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, ולא אמצעי התקשורת.

המשטרה מסרה בתגובה: "ככלל, אין אנו מתייחסים לנושאים בתחום הפעילות המודיעינית במשטרת ישראל".