גוסינסקי רכש את הפועל ת"א כדורסל

יזרים בשלב ראשון 1.5 מיליון שקל לכיסוי חובות ולרכישת שחקנים

ולדימיר גוסינסקי, בעלי חברת מדיה מוסט הרוסית ורבע ממניות מעריב, רכש היום (א') את הבעלות על קבוצת הכדורסל של הפועל תל-אביב, המשחקת בליגה לאומית ב'. כך נודע ל"גלובס".

עיסקה זו באה חצי שנה לאחר שמועדון הכדורסל של מכבי ת"א עבר לידי קבוצה של אנשי עסקים, בראשות דייוויד פדרמן וקובי אלכסנדר, בעיסקה שהיקפה 12 מיליון דולר.

גוסינסקי ונציגו בישראל, עו"ד צבי חפץ, באמצעות חברת מוסט אחזקות, רכשו מידי קבוצה בראשות שאול אייזנברג 60% ממניות קבוצת הכדורסל, כנגד התחייבות להזרים, בשלב ראשון, 1.5 מיליון שקל לאגודה, שישמשו ככל הנראה לכיסוי חובות העבר וכן לרכישת שחקנים חדשים. קבוצת אייזנברג תמשיך להחזיק 40% מהמועדון.

הרכישה כוללת את קבוצת הכדורסל על כל זרועותיה - שלוש קבוצות בוגרות, שהבכירה בהן מובילה את ליגה לאומית ב', קבוצת נשים וכן קבוצות נוער, נערים, ילדים וקט-סל. להפועל ת"א זכויות חכירה ארוכות על מגרש הכדורסל ברחוב אוסישקין בצפון ת"א.

חפץ אמר היום, כי בכוונת הרוכשים "להשקיע ככל שיידרש כדי להחזיר לקבוצה את הצבע ולהביא אותה למקומה הראוי בישראל ובאירופה". מלבד עיסקי תקשורת ענפים בחו"ל וההשקעה במעריב (85 מיליון דולר), ביצעה מוסט בישראל השקעה גם בקניון חיפה, ולאחרונה ניהלה מגעים להקמת מיזם אינטרנט משותף עם מעריב ובזק בינלאומי, שלא יצא אל הפועל.

בסוף השבוע הודיעה גזפרום הרוסית, כי הבעלות על מדיה מוסט תעבור לידיה תמורת מחיקת חובותיה של קבוצת גוסינסקי כלפיה. .