הוועדה המקומית רמת נגב גיבשה תוכנית תשתיות לבדואים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של המועצה האזורית רמת נגב, המאכלסת בתחומה את הריכוז הגדול ביותר של בדואים, גיבשה תוכנית להסדרת התיישבותם של אלפי בדואים בנגב, המתגוררים בפזורה, ביישובים לא מוכרים ולא חוקיים (ראה גם מאמר ב"מצב הענף").

במסגרת התוכנית, תיסלל מערכת דרכים, יוקם בית ספר, מרכז לשירותים רפואיים, מרכז מסחרי ועוד. בישיבה של הוועדה היא החליטה להגיש את התוכנית לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בדרום. עיקר הבנייה תיעשה עבור בני השבט אל עזזמה.

בעקבות פסיקת בג"ץ האחרונה, שקיבלה את עמדת המועצה האזורית רמת נגב והמדינה בנוגע להקמת מרכז השירותים לבני שבט אל עזזמה שברמת הנגב, קיימה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת נגב דיון בנושא. הוועדה החליטה על שורה של המלצות שיוגשו לוועדה המחוזית בנוגע לביצוע והקמה של תשתיות ודרכים, שיאפשרו שיפור באיכות החיים לתושבי הפזורה הבדואית באיזור.

הוועדה החליטה להמליץ בפני המחוזית על סלילת דרכים שיאפשרו איסוף ופיזור תלמידי בתי הספר של הפזורה הבדואית באיזור רביבים ורתמים. עוד החליטה הוועדה המקומית להמליץ בפני המחוזית על הקמת בית ספר יסודי בבאר חיל, והקמת חטיבה צעירה בעבדת. מדובר בהקמת 17 כיתות בית ספר יסודי וגן בבאר חיל, ו-2 כיתות כולל גן בעבדת.

לדברי שמואל ריפמן, ראש המועצה האזורית רמת נגב, מאחר ובג"ץ קיבל את הסכמת נציגי הבדואים, הוא שואף לעבוד בשיתוף פעולה עם נציגי הבדואים באיזור. "אני רואה בכך סימן ראשון לפריצת דרך, שתביא בסופו של דבר להקמת יישוב עצמאי לבני שבט אל עזזמה המתגוררים באיזור", אמר ריפמן.