אבל כבוד הרב, הבחור מאוהב

"ההסדר" (ישראל, 2000). שישה אוסקרים (ישראלים, ישראלים) הורעפו על סרטו של יוסף סידר (תסריט ובימוי). זהו סרט ראשון שעוסק בישיבות ההסדר, בבני עקיבא, התנחלויות וכיפות סרוגות.

מנחם (אקי אבני), הוא קצין דתי, צנחן שכולם גאים בו. המפקדים והרב שלו מעודדים אותו להקים פלוגה של בני ישיבות. ומנחם, כפטריוט אמיתי, עושה את זה בהתלהבות.

אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד. האידיאולוגיה, הקושרת אותו לדת, ללאום ולצבא, עומדת כסלע איתן, אבל גם כקיר אטום מול רצונותיו. למשל, הוא אוהב את בת הרב (טינקרבל), אבל הרב עצמו (אסי דיין) מעדיף לשדך אותה לתלמיד אחר שלו, שהוא גם ידיד נפש של מנחם.

בת הרב, מיכל, לא יוצאת נגד החלטת אביה, ומניחה למנחם לסבול לבדו. היא תובעת ממנו לקחת אחריות גם על חייו הפרטיים, לא רק על עניינים שברומו של עולם.

יוסף סידר (32) נולד בניו-יורק, עלה לארץ כשהיה בן שש וגדל בתוככי גוש אמונים. אבל סידר מרד במימסד, עשה מה שעשה למימוש חלומו הקולנועי, ששיאו היה לימודי קולנוע בניו-יורק. זהו סרטו הארוך הראשון. 100 דקות. "סוד של אהבה" (ארה"ב, 2000). מאחורי הקלעים של הסרט הרומנטי הזה מסתתר סיפור רומנטי עז לא פחות. כוכביו של הסרט, גווינת פלאטרו ובן אפלק, שנפגשו כבר על בימת הצילומים של "שקספיר מאוהב", הוליכו את הרומן המתוקשר שלהם עד לצילומי הסרט הזה ומיד עם סיומם, סיימו גם הרומן שלהם.

דון רוס כתב וביים את הדרמה הרומנטית הזאת, שעניינה שני זרים שמתאהבים, כשאחד מהם שומר סוד שנוגע למקריות המוזרה שבה נפגשו.

זה לא סוד שמי שיודע את הסוד הוא בן אפלק, שיוצא נסער כולו למיפגש, מקרי לכאורה, עם גווינת הנאווה, שלא יודעת מה הביא אותו אליה, אבל מתאהבת בו מיד. "שקספיר מאוהב" היה כבר מאחוריהם, ולכן הם ידעו יופי כיצד לנווט בין המכשולים הרבים שיובילו אל הסיום שכולו טוב.

פלאטרו מגלמת אלמנה, אם לשני ילדים, ואפלק הוא איש פירסום, רווק ומצליח. הבמאי רוס לא המציא פה את הגלגל ולמה שימציא. עשו כבר אלפי סרטים כאלה וימשיכו לעשות עוד רבבות. כי מה יפה יותר משני צעירים יפים שמממשים את אהבתם, למרות הכל. המוסיקה של מייקל דנה ("המסע של פליסיה"). 103 דקות.