עיסקת הברטר של מגם ותגה

מגם תרכוש את פעילות הרכיבים של תגה תמורת 32.5 מיליון שקל * תגה סילבר תפרסם הצעת רכש לכ-22% ממניות מגם במחיר הכפול משווים בבורסה

חברת מגם, שבשליטת אהוד פרומקין ורונן בכור (34.6% כל אחד), הודיעה כי תרכוש את פעילות תגה רכיבים אלקטרוניים תמורת כ-32.5 מיליון שקל. על פי ההסכם בין תגה סילבר (בעלת השליטה בתגה) למגם, תפרסם סילבר הצעת רכש לכ-22% ממניות מגם במחיר של 8.32 שקלים - כפול ממחיר מניית מגם בבורסה, ותהפוך לבעלת עניין בחברה. מחיר זה משקף שווי של כ-80 מיליון שקל לחברת מגם.

תגה רכיבים אלקטרוניים, עוסקת בשיווק והפצת ציוד בתחום התקשורת, זיכרונות, רכיבים ומכלולים לטכנולוגיית GSM וקווי ISDN לחברות היי-טק ולמפיצי משנה. החברה מייצגת ומשווקת בארץ מספר חברות בינלאומיות כמו קינגסטון, קסירקום ו-COM‏3. להערכת הנהלת תגה הכנסותיה השנה יסתכמו בכ-60 מיליון שקל והרווח לפני מס יסתכם בכ-7.5 מיליון שקל.

נזכיר, כי במהלך הרבעון הראשון ניסה איתמר כובש, בעל השליטה בתגה סילבר, להנפיק את תגה בבורסה לפי שווי של כ-46 מיליון שקל, לפני הכסף, ועל סמך דו"חות 99'. מצב השוק ונפילות המדדים המובילים לא אפשרו לכובש ל"כבוש" את אחד העם והוא נאלץ לגנוז את חלומו להפוך ציבורי ולממש חלק מהשקעתו בחברה. עכשיו נראה, כי כובש יראה סוף סוף את אחד העם מבפנים, הודות לשידוך עם מגם. מי היא מגם? חברת מגם עסקה בעבר בייצור מוצרי גומי טכניים, הכוללים רצועות וצנרת גומי, ומוצרי בטיחות שונים המיועדים בעיקר למשרד הביטחון. בנוסף, למגם נכסי נדל"ן מניבים באזור התעשייה בכפר סבא. ביוני-יולי השנה, השתלטו הזוג בכור ופרומקין על מגם לאחר שרכשו את חלקה של החברה הגרמנית שיפר (Co.Kg & Schieffer GmbH) במגם (כ-54.8%) תמורת 12.8 מיליון שקל, ובמקביל רכשו את אחזקתה של כלל תעשיות בחברה (23%). במסגרת מהלך זה, הוציאו בכור ופרומקין את עיקר הפעילות מהחברה והעבירו אותה לחברה הגרמנית, וכך נותרו, למעשה, עם שלד בורסאי ופעילות דלה בתחום מוצרי הבטיחות המניבה רווחים של כ-2 מיליון שקל בשנה.

זה המקום לציין, כי החברה-הבת של מגם, לתוכה יצקו את פעילות תגה, נהנית מהפסדים צבורים שישמשו כמקלט מס, וכך הרווח התפעולי של תגה יהפוך לרווח נקי.

כחודש מאוחר פרומקין ובכור חתמו על הסכם עם חברת גיבור ספורט שקיבלה אופציות רכש לכ-5% מהון מניות מגם לפי מחיר מימוש של 3.43 שקלים למניה. אתמול הודיעה מגם לבורסה, כי אופצית הרכש שניתנה לגיבור מומשה וזו הפכה לבעלת עניין בחברה.

- למה הצעת רכש ולא הקצאה מניות?

פרומקין: "איתמר ביקש לרכוש ואנו לא יכולנו למכור לו מניות, כי רצינו שכל הציבור ייהנה מהצעת רכש שתשקף את המחיר הגבוה של 8.32 שקלים למניה. בכל מקרה, אנו מעריכים, כי גם אנו נהנה מהעיסקה ובמסגרת ההצעה נמכור עד 13% מהאחזקות שלנו במגם.

- איך הגעתם למחיר הזה?

"על סמך הערכה פנימית בהתאם לשווי החברות מגם ותגה. תגה עמדה לצאת להנפקה לפי שווי של 46 מיליון שקל לפני הכסף, על בסיס תוצאות 99'. מאז החברה הצליחה לשפר את ביצועיה. בכל מקרה, לתגה יש תזרים מפעילות של 7-6 מיליון שקל, למגם יש תזרים של 2 מיליון שקל, ואנו אופטימיים לגבי שיעורי הצמיחה של תגה. בנוסף, מגם נהנית מנדל"ן בשווי של 20-18 מיליון שקל, אותו אנו מתכוונים לפתח".