מרכז ההשקעות אישר מענק של 11.5 מיליון שקל להקמת משחטה של עוף טנא בדרום

חורש: האישור - במגמה להכניס את הבדואים בנגב למעגל העבודה

מינהלת מרכז ההשקעות אישרה הבוקר (א') מתן מענק של 11.5 מיליון שקל לחברת עוף טנא, לצורך הקמת משחטה באיזור התעשייה שגב שלום שבדרום. המענק שאושר הוא 11% מהיקף ההשקעה בהקמת המשחטה - 100 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע, שהקמת המשחטה אושרה על ידי מינהלת מרכז ההשקעות ברוב של 4 תומכים מול 2 מתנגדים (נציגי משרד האוצר). המשחטה עשויה ליצור 650 מקומות עבודה בקרב המיגזר הבדואי, וזוהי אחת הסיבות המרכזיות לאישורה. מנכ"ל משרד התמ"ס, ד"ר ראובן חורש, אמר שאישור הבקשה הוא ראשיתה של מגמה של הכנסת המיגזר הבדואי בנגב למעגל העבודה.

עוף טנא שוחטת ומעבדת פטמי עופות והודו, ומשווקת אותם כעופות מצוננים או קפואים. עיקר פעילותה מתבצע במשחטה תעשייתית בחדרה, וכעת תועבר חלק מהפעילות לשגב שלום. ההערכה היא, שעוף טנא מחזיקה בנתח של כ-10% משוק העופות וההודו. לקוחותיה העיקריים הם רשתות השיווק הגדולות.

מכירותיה של עוף טנא מראשית השנה הסתכמו בכ-48 מיליון דולר, והרווח הנקי שלה הסתכם ב-340 אלף דולר. עוף טנא נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי של 4.6 מיליון דולר. החברה נמצאת בשליטת שותפות עוף עוז, שבבעלותם של עוזי מחלב ואבנר כליפא (49.9%), וחברת האחזקות מאיר עזרא המחזיקה ב-38.5% מהחברה.