צהוב עולה

כששואלים את רמי יצהר - עורך אתר החדשות "עניין מרכזי", והרוח החיה והבוטה שמאחוריו - מה שלומו, הוא משיב "פיקניק". פיקניק אצל יצהר אינו רק ארוחת מנגל טובה על חתיכת דשא במרכז העיר אלא תפיסת חיים, שבאה לידי ביטוי גם באתר החדשות שהקים: צבעוני, סקסי ומרתק. "עניין מרכזי" כבש לעצמו מקום בראש יצרני החדשות, כי בניגוד למדיה המסורתית ולאחיו באינטרנט, הוא מעז לחשוף סקופים ססגוניים, להפתיע בסיפורים רכילותיים ומסעירים ולתבל כל ידיעה בקריצה צינית מחויכת.

זה סוד קסמו של "עניין מרכזי": הוא מעז לקרוא לילד בשמו ולהביא לנו את החדשות שאנחנו באמת רוצים לקרוא, כמו ממה מתה עופרה חזה, מיהו השרוף ומהי המשכורת שמשלמת ישראל ליאסר ערפאת.

את האג'נדה של "עניין מרכזי" לא תמצאו בשום עיתון או מדיום אחר, למרות שגם הוא פועל על פי העיקרון של "מה מעניין את הקוראים". רק שב"עניין מרכזי" יוצאים מנקודת הנחה שהחיים הם פיקניק, ולכן הקוראים מעונינים בנושאים שערורייתיים ומפתיעים מקטגוריית "אדם נשך כלב". בכך "עניין מרכזי" נהפך למזיגה מרתקת של ידיעות חשובות, סיפורים עסיסיים וניואנסים ציניים - תמהיל החלומות של כל מדיום.

בתוך הצבע, "עניין מרכזי" מוהל גם לא מעט אקטואליה ומקפיד לעדכן אותה בקצב מהיר יותר מכל אתר חדשות ישראלי אחר. הוא מעלה ראשון ידיעות חשובות, מאובזרות בתמונות, ומפחית את מפלס רגשות האשמה של הגולשים, שכשיורים על כפר דרום הם מתעניינים דווקא במרגליותיה של פנינה רוזנבלום, שרוצה להצטרף לליכוד לקראת הבחירות.

אחת הסוגיות שעולם התקשורת אוהב לעסוק בהן היא שאלת האובייקטיביות. מחד, עיתון נדרש להיות אובייקטיבי, להגיש מידע אמין ולתת לקוראים לחרוץ את דעתם בעצמם. מאידך, התחרות והרצון לייצר ערך מוסף לקוראים הולידו ניואנסים של פרשנות ודעה בתוך הידיעות. לרמי יצהר אין שום התלבטות בנושא: "עניין מרכזי" אינו מפרסם שום ידיעה בלא לחרוץ לגביה דעה, תוך שימוש בשמות תואר ציניים, כותרות גג מחייכות או קריצות של דאבל מינינג. הכוונה אינה לעודד רעיון או אדם מסוים על פני האחרים אלא להפך - להשתעשע עם כולם.

כך, למשל, הידיעה על אהוד ברק, שחימש את לשכתו במזוזות חדשות, זכתה אצל יצהר לכותרת הגג "אם לא יועיל, גם לא יזיק". גם ביבי לא נחלץ מציפורניו של "עניין מרכזי", שנהנה לדווח, כי "האזרח המודאג הגיע לארץ ליומיים ויצא שוב להרצות בחו"ל תמורת עשרות אלפי דולרים".

לפעמים, הגישה הבידורית הזאת גורמת לאתר לעשות דברים שאף מדיום לא היה מרשה לעצמו, כמו לכנות את החיילים שנחטפו בלבנון "פחדנים". עמיתיו-מקנאיו בתקשורת, אמרו ש"עניין מרכזי" עושה דברים שאסור לעשות. אבל אלפי הכניסות מדי יום, והעובדה שהעיתונות המסורתית מצטטת אותו לא פעם (ובדרך כלל בלי קרדיט), מוכיחה שזה מה שאנחנו רוצים לקרוא: חדשות ציניות, עוקצניות ובידוריות. העיקר הפיקניק.