סאני רוכשת את הפורטל תפוז ב-450 אלף דולר; תג המחיר ההתחלתי היה 7.2 מיליון דולר

מתפוז לקלמנטינה לתפוז סיני: ביולי 2000 עוד התכוונה סאני לרכוש את הפורטל הישראלי לפי שווי של 8 מיליון דולר, באוקטובר צנח המחיר ל-3 מיליון דולר. בתחילת השנה החולפת, תפוז תכננה לצאת להנפקה בבורסה של ת"א לפי 50 מיליון דולר, עכשיו היא נמכרת בפחות מאחוז משווי זה

יבואנית הטלפונים הסלולריים, סאני אלקטרוניקה, הודיעה היום על רכישת הפורטל "תפוז" תמורת 450 אלף דולר במזומן, דרך החברה הבת ומפעילת הפורטל "אחלה".

בכך מסתיים ככל הנראה תהליך צניחת השווי של תפוז, שהחל ביולי עם הודעת סאני, כי תרכוש 90% מהפורטל הישראלי תמורת 7.2 מיליון דולר במניות (לפי שווי של 8 מיליון דולר לתפוז). באוקטובר 2000 ביטלה סאני את הודעתה הראשונית, והודיעה כי תחליף את רכישת המניות בהקצאה פרטית שבה תזרים מיליון דולר לתפוז, תמורת 40%-30% ממניותיו ולפי שווי של 3 מיליון דולר בלבד.

מה קרה מיולי עד עכשיו? ומאוקטובר עד עכשיו? טוב, את זה אתם כבר יודעים. קריסת הדוט.קום העולמית תפסה את תפוז, כמו אתרים רבים בעולם, ללא כל יתרות מזומנים. החברה, שבתחילת השנה עדיין פנטזה על הנפקה בבורסה של ת"א לפי שווי של כ-50 מיליון דולר, החלה במסע ארוך ולא נעים במיוחד שעיקרו ניסיון להשיג השקעה.

סאני אלקטרוניקה, בשליטת אילן בן דב, קובעת היום רף חדש ונמוך לעסקאות אינטרנט כחול-לבן. תפוז הרי נמכרת בפחות מ-1% מהשווי שלפי ביקשה לצאת להנפקה בתחילת 2000. עם זאת, ובהתחשב בהתרחשויות בגזרת הדוט.קום בארה"ב, יכול להיות שעוד 3-2 חודשים אפילו תג המחיר הנוכחי ייראה גבוה מדי.

סאני הינה מפיצה מורשה של מוצרי נוקיה ואריקסון בטכנולוגית TDMA, ויבואנית בלעדית של מוצרי "סמסונג" בטכנולוגית CDMA. החברה מפעילה, במשותף עם פלאפון, את הפורטל הסלולארי GONEXT. כמו כן, מפעילה החברה את הפורטל אחלה. שתי הפעילויות אמורות להיות סינרגטיות לפעילות תפוז.

מניית סאני יורדת כעת 5.5% במסחר בתל אביב. שווי השוק הנוכחי של החברה התכווץ ל-89 מיליון דולר, לעומת 330 מיליון דולר ביולי 2000.