תנובה מנסה "לחנך את הצרכנים": תחלק חלב לילדי בית הספר

יוזמה משותפת עם משרד החינוך, תחת הכותרת: "הפסקת חלב"

במסגרת ניסונותיה של תנובה להגדיל את צריכת החלב בארץ היא יזמה פרוייקט עם משרד החינוך. החברה תערוך ניסוי (פיילוט) לבדיקת הפעלת תוכנית חלוקת חלב לילדי בתי הספר. שמה של התוכנית בישראל "הפסקת חלב". לביצוע הניסוי נבחרו שתי ערים: תל אביב ואופקים.

עדיין אין הערכה של עלות הפרוייקט הארצי. בתום הפיילוט תיבדק גם חלוקת העלויות של הפרוייקט.

במסגרת הניסוי נבחרו 6 בתי ספר באופקים וחמישה בתי ספר מייצגים בתל-אביב (צפון, דרום, מגזר ערבי, חינוך ממלכתי דתי). במסגרת הפיילוט תחולק מדי יום לתלמידי כיתות א'-ג' שקית חלב יומית בתכולה של 200 מ"ל.

משאיות של תנובה יגיעו מדי יום לבתי הספר ויספקו את שקיות החלב. בבתי הספר, כחלק מתוכנית חינוכית, יוקם מערך של תלמידים "נאמני חלב" שתפקידם יהיה לאסוף את החלב מהמקררים המיוחדים שיסופקו לבתי הספר ולהביאו, בעזרת עגלות מיוחדות, לכיתות.

שתיית החלב תלווה בתכנית חינוכית העוסקת בתהליך ייצור החלב משלב החליבה ועד לשתייה, וכן בעקרונות התזונה הנבונה ושמירה על איכות הסביבה. במסגרת התכנית פותחו מערכי שיעור מתאימים למורים וערכות לימוד והפעלה לתלמידים.

התחלת חלוקת החלב צפויה במהלך חודש פברואר, ותיעשה עד יוני. המטרה לשקול את האפשרות להפוך את "הפסקת חלב" לחלק קבוע משגרת החיים של תלמידי ישראל.