ביהמ"ש עיקל זמנית את זכויותיו של עו"ד שמואל ברזל בחברת אשרה

לבקשת הכונס הרשמי בתפקידו כמפרק בנק צפון אמריקה, הוציא ביהמ"ש המחוזי בירושלים צו עיקול זמני במעמד צד אחד על זכויותיו של עו"ד שמואל ברזל בשיעור 11.7% בחברת אשרה. ברזל שימש כיועהמ"ש של הבנק וריצה עונש מאסר על חלקו בהתמוטטות הבנק ב-86'.

הכנ"ר פנה לביהמ"ש לאחר שפורסם ב"גלובס" כי חברת אשרה נכנסה להליכי פירוק מרצון לצורך מכירת נכס נדל"ן השייך לה. מדובר במכירת קומת משרדים ברח' מונטיפיורי בת"א תמורת 660 אלף דולר.

בדו"ח רשם החברות מצויין, כי ברזל מחזיק ב- 11.7% ממניות אשרה. הכנ"ר, באמצעות עו"ד סיני אליאס, טוען כי אם הידיעה ב"גלובס" נכונה הרי שברזל עשוי לקבל 77 אלף דולר.

באוקטובר 93' ניתן בהסכמה צו עיקול גם על מניות ברזל בחברת אשרה. הכנ"ר חושש, כי הפירוק מרצון של אשרה נועד, ככל הנראה, למימוש הנכס ולעקוף את העיקול הזמני על אחזקות ברזל בחברה. כמו כן קיים חשש, שברזל ימשוך את הכספים המגיעים לו בטרם ייתפסו על ידי הכנ"ר.

בנק צפון אמריקה התמוטט ב-86'. הכנ"ר טוען כי התמוטטות הבנק נובעת בין השאר ממחדליו של ברזל בהיקף עשרות מיליוני דולרים. 11 מעורבים בפרשה חוייבו בתשלום סכומי כסף נכבדים.

התביעה נגד ברזל מיועדת להתברר בשלב השני. זאת לאחר שהסתיימו ההליכים הפליליים נגדו.

בפסק הדין הפלילי שניתן נגד ברזל בביהמ"ש העליון, נקבע בין היתר, כי הוא עבר עבירת מירמה והפרת אמונים בתאגיד במסגרת תפקידיו בבנק ופגע בבנק ע"י כך שהעדיף לקוחות של הבנק שבהם הוא היה בעל עניין תוך שהסתיר את עניינו באותן חברות.

(ת.א 400/89).