קדם כימיקלים צפויה לרכוש את פעילות המזון של פרי הגליל-ויטה

היקף העיסקה - למעלה מ-100 מיליון שקל * בעלי ויטה, משפחת דיוויס הבריטית, השלימו היום רכישת השלד של קדם מידי טמבור תמורת 31 מיליון שקל

קבוצת I‏3 העוסקת ברכישת חברות תעשייתיות בישראל, הוסיפה היום לסל ההשקעות שלה גם את קדם כימיקלים. I‏3 שבבעלות משפחת דיוויס הבריטית, חתמה על הסכם לפיו תרכוש מטמבור את השליטה בקדם (82.5% מההון) תמורת 31 מיליון שקל, מחיר שהתבסס על ההון העצמי של קדם בתוספת זכויות במקרקעין ופרמיית שליטה של 6 מיליון שקל. טמבור הודיעה שתרשום רווח הון של 4 מיליון שקל מהמכירה.

ל"גלובס" נודע, כי בכוונת I‏3, המנוהלת בידי אביב אליגור (נציג משפחת דיוויס), למכור לקדם כימיקלים את פעילות פרי הגליל שנרכשה בשלהי 98' מידי כור. מדובר בעיסקת מזומן, שהיקפה יותר מ-100 מיליון שקל, מאחר שרק שלשום רכשה פרי הגליל את חברת ויטה תמורת 90 מיליון שקל.

החברה המשותפת, צפויה למכור בכחצי מיליארד שקל לשנה. פרי הגליל שולטת בשוק שימורי הירקות המקומי ונחשבת לשנייה בגודלה בשוק הירקות הקפואים. בנוסף, חתמה החברה באמצע השנה החולפת על הסכם לשיווק מוצרי גרין ג'איינט של פילסברי האמריקנית. ויטה, אחת החברות הוותיקות והגדולות בענף המזון, מייצרת ומשווקת עוגות, מרקים, רטבים, מאכלים מוכנים, ריבות, שימורים ומוצרים נוספים.

בעיסקת הרכישה של ויטה, רכשה פרי הגליל את המותג, המוניטין, הידע והציוד של החברה, לרבות הסכמי השיווק וההפצה. בידי המוכרים, משפחת ברגר, נותרו נכסי הנדל"ן של ויטה, וכן חברת טית בית, הפעילה בתחום השמנים והמרגרינה.

קבוצת I‏3 פועלת מזה כ-3 שנים בישראל. בתקופה זו הספיקה החברה לרכוש מספר חברות תעשייתיות, בעיקר מידי קונצרן כור. כיום שולטת I‏3, בנוסף לפרי הגליל ולקדם כימיקלים, גם על מפעלי הזכוכית של פניציה, צינורות המזרח התיכון וברבור. מי שעסק במכירת המפעלים מצד כור, גיל ליידנר, משמש כיום יועץ לקבוצת I‏3.

קדם כימיקלים פעלה בעבר בתחומי מוצרי ניקוי לבית, מוצרים לטיפול במתכות ובמים וכן בתחום מוצרי דישון, הדברה וחיטוי חיות מחמד. טמבור רכשה את השליטה בחברה בתחילת 96', אך לאחר שזו איכזבה וגרמה לה להפסדים כבדים, מכרה בשנים 97'-98' את כל הפעילויות הנ"ל.

קדם סיימה את שנת 2000 עם רווח של 5.2 מיליון שקל, שנבע ממימוש חלקה של החברה בדיברסיליבר, מיזם משותף עם קונצרן יוניליבר העולמי, בו החזיקה קדם 49.9% מההון. בשנים 99' ו-98' רשמה קדם הפסד של 14.1 מיליון שקל ו-9.8 מיליון שקל בהתאמה. לקדם היה בסוף דצמבר 2000 הון עצמי של 28 מיליון שקל והיא נסחרת כיום לפי שווי של כ-25 מיליון שקל.