משרד הביטחון חתם על עסקה לרכישת כ-80 אוטובוסים, ואופציה לרכישת כ-120 אוטובוסים
נוספים, מחברת המשאיות האמריקנית אינטרנשיונל-נביסטאר. ההיקף הכספי המשוער
של העסקה, בהתבסס על מחיר של כ-60 אלף דולר ליחידה, הוא כ-5 מיליון דולר בשלב
ראשון. האוטובוסים מיועדים להחליף את מערך ההסעות המיושן של צה"ל, שכולל אוטובוסים
מסוג דודג', שחלקם בני יותר מ-20 שנה.
בשנים האחרונות רכש צה"ל גם שירותי הסעות חיצוניים בהיקפים נרחבים מחברות הסעות
ציבוריות. האוטובוסים החדשים יצוידו בשלדה מתקדמת עם מנוע טורבו-דיזל אחורי.
הם יגיעו לארץ מארה"ב כשהם מורכבים. עדיין לא ידוע אם הם ימוגנו בבית החרושת
או שמיגונם יתבצע בארץ.
יצרנית המשאיות והמנועים האמריקנית נביסטאר מבצעת בישראל רכש גומלין בהיקף
של כ-5 מיליון דולר. היא צפויה להגדיל את רכישותיה בשנים הקרובות. החברה חתמה
לאחרונה על הסכם לרכישת חלקים ורכיבים ממפעל אומן מתכת של קיבוץ חצור, בהיקף
של כ-800 אלף דולר בשנה, עם צפי להגדלת הרכישות במאות אחוזים תוך כשנתיים.
מנהל מערך רכש השלדות והמנועים של אינטרנשיונל, דיוויד אלן, שמבקר השבוע בארץ,
אמר, כי החברה בוחנת להרחיב את מאגר הספקים שלה בישראל, וכי עד כה נערכו מפגשים
עם יותר מ-100 חברות הפועלות בתחום זה. בנוסף, מרכיבה החברה את המשאיות שהיא
מספקת לצה"ל במפעלי רכב נצרת.
לדברי אלן, האפשרות להמשיך ולהרכיב משאיות בארץ תיבחן בעתיד בהתאם לגודל הביקוש
ולכדאיות הכלכלית. הוא צופה, כי ההאטה בכלכלה האמריקנית והירידה בביקוש בשוק
המשאיות העולמי יביאו ללחץ גובר והולך להורדת עלויות אצל הספקים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.