פרסומים בעיתונות הזרה קשרו את שמו של מיכאל צ'רני לפעולות חשודות

בין היתר דובר על הלבנת כספים של סינדיקט רוסי הפועל בניו-יורק; צ'רני מעולם לא הועמד לדין

שמו של מיכאל צ'רני נקשר בעיתונות הזרה מספר פעמים לפעולות שנחשדו לכאורה כבלתי חוקיות. עם זאת, צ'רני מעולם לא נחקר ומובן שלא הועמד לדין.

פרסום אחד קשר את שמו עם פעולות הלבנת כספים שמבצע הסינדיקט הרוסי הפועל בניו-יורק, בראשותו של סלאבה יפונצ'יק.

בפרסום אחר נקשרו שמותיהם של האחים מיכאל ולב צ'רני עם החשד לכאורה להברחת סכומי עתק מכספי חברת האלומיניום הממשלתית הרוסית בשנים 1995-1992. החברה שהוציאה כספים אלה, על פי הטענה, ושבאמצעותה השתלט צ'רני על שוק האלומיניום הרוסי, TRANS-CTS COMMODITIES LTD, הרשומה במונטה קרלו.

חברה נוספת המנוהלת על ידי צ'רני היא TRANS-TES COMPANY TTC, הפועלת ברוסיה תחת שליטתה של חברה לונדונית בשם TRANS WORLD. חברה בשם זה הואשמה לאחרונה על ידי מספר מדינות באיחוד האירופי במכירה במחירי היצף ובהברחת מתכות.

שמו של צ'רני הוזכר לראשונה בבולגריה ב-1996, במסגרת פרסומים סביב אי סדרים כספיים לכאורה שנגעו לראש הממשלה לשעבר, ז'אן וידנוב.

ב-1997 השתלט צ'רני על חברת מובילטל, זכיינית הסלולר היחידה בבולגריה בטכנולוגיית GSM - הקשר הבולט היחיד שלו עד כה לתחום התקשורת. החברה נמכרה לאחרונה, בלחצה של ממשלת בולגריה, לקבוצה ישראלית בה שותפים ידיעות אחרונות, אליעזר פישמן (מבעלי "גלובס") ולב לבייב.

ב-1998 נכנסה מובילטל לשותפות בתחנת הטלוויזיה הבולגרית NOVA TELEVISIA, ועל פי מידע שלא זכה לאישור רשמי, היא הזרימה לתחנה סכומים גדולים באמצעות פרסומות.

קשר עסקי נוסף של מובילטל בתקופת צ'רני היה עם ROSSEXIM BANK, שם כיהן נציג של החברה כחבר במועצה המפקחת על הבנק. מנהל הבנק, אמיל קלוב, אישר בראיון לעיתונות, כי צ'רני ושותפיו הפקידו בבנק זה 15 מיליון דולר.

לצ'רני יש עדיין, ככל הידוע, עסקים בבולגריה. בין היתר הוא שולט באחד היקבים הגדולים במדינה, POMORIE. צ'רני גם מגלה עניין בתהליך ההפרטה בבולגריה, ובמיוחד בתשלובת הפלדה KREMIKOVTSI וחברת בתי הזיקוק NEFTOCHIM.