דני לוין, מייסד אקאמאי ובוגר הטכניון, ברשימת העשירים הצעירים

לוין מדורג במקום ה-30 - עם הון שנאמד ב-591 מיליון דולר

דני לוין, מייסד חברת אקאמאי מקיימברידג', מסצ'וסטס, דורג במקום ה-30 ברשימת פורצ'ן המציינת את 40 עשירי תבל שגילם מתחת ל-40.

הונו של לוין (30) מסתכם ב-591 מיליון דולר, לפי נתוני פורצ'ן.

על האלגוריתמים שפיתח לוין במסגרת עבודת מסטר שהגיש למכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) מבוססת התשתית הטכנולוגית של אקאמאי. לוין, בוגר הטכניון, משלים עתה לימודי דוקטורט ב-MIT.

במקום הראשון ברשימת פורצ'ן מדורג מייקל דל (דל קומפיוטר), (שנשר מלימודי התואר הראשון), שהונו נאמד ביותר מ-17 מיליארד דולר.

עם החמישייה המובילה נמנים עוד טד ווייט (גייטוויי - 8.5 מיליארד דולר), דייויד פילו (ממייסדי יאהו - 6 מיליארד דולר), ג'רי יאנג (ממייסדי יאהו - 5.8 מיליארד דולר), ג'ף בזוס (אמזון - 4 מיליארד דולר השנה, 5.7 מיליארד דולר אשתקד).

לוין נולד בקולורדו, ארה"ב, והיגר עם הוריו לישראל בגיל צעיר. הוא שרת 4 שנים בצה"ל, למד בטכניון ועבד במרכז הפיתוח של י.ב.מ על פיתוח מערכת שמאמתת ביצועי מעבדים.

אקאמאי פיתחה על בסיס האלגוריתם שהגה לוין מערכת של שרתים שמאיצים את ההעברה של מידע מאתרים ספציפיים למשתמשים שמבקשים לחזות במידע זה. החברה מאחסנת עותקים של אותם אתרים בשרתים המפוזרים ברחבי העולם.

את החברה ייסד לוין ביחד עם טום לייטון, ששימש כמנחה שלו ב-MIT. שווי השוק של החברה עמד לפני כשנתיים על למעלה מ-10 מיליארד דולר, כיום עומד שווי השוק על 810 מיליון דולר בלבד.