עיריית באר שבע ואוניברסיטת בן-גוריון יקימו פארק היי-טק ענק בהשקעה של 50 מיליון דולר

הפרוייקט יוקם בסמוך לתחנת הרכבת שליד קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון, וישתרע על 600 דונם, אותם אישר המינהל לצורך זה

הנהלת עיריית באר שבע אישרה וחתמה על הסכם עם אוניברסיטת בן-גוריון להקמת פארק היי-טק ענק בבאר שבע, בו יושקעו למעלה מ-50 מיליון דולר. במסגרת ההסכם נקבע, כי תוקם חברה המשותפת לעירייה ולאוניברסיטה, אשר תקים ותנהל את הפארק.

לדברי ראש עיריית באר שבע, יעקב טרנר, מדובר באחד הפרוייקטים הגדולים והחשובים ביותר שידעה העיר באר שבע. הפרוייקט יוקם בסמוך לתחנת הרכבת שליד קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון, וישתרע על 600 דונם, אותם אישר המינהל לצורך זה.

לחברה שתוקם ימונה דירקטוריון. ליו"ר הדירקטוריון ימונו שני סגנים: ראש עיריית באר שבע ונשיא האוניברסיטה (כיום הוא פרופ' אבישי ברוורמן). על פי ההסכם, האוניברסיטה תחזיק ב-51% ממניות החברה, והעירייה ב-49%. ההחלטות שיתקבלו בחברה יהיו על דעת שני הצדדים.

לדברי טרנר, פארק ההיי-טק, שמעורר עניין רב בקרב חברות הייטק מובילות בעולם, ייבנה כדוגמת קריות מחקר מובילות בארה"ב - בשילוב עם האוניברסיטה. יצוין, כי על פי ההסכם תממן אוניברסיטת בן-גוריון בשנתיים הקרובות את הקמת הפארק ותדאג לשווקו.

הקמת הפארק נועדה להוות מנוף לזירוז תהליכי פיתוח כלכלי ואורבני רחבים בבאר שבע ולמיצוב תדמית העיר כ"מרכז חדשנות על סף המדבר". פוטנציאל השטח המקסימלי לפארק הוא כאמור 600 דונם, והיקף השטח הבנוי לשלב א' של הפרוייקט הוא כ-40 אלף מ"ר.

את תכנון המתחם מבצעת חברת מבני תעשייה (שבשליטת אליעזר פישמן, מבעלי "גלובס"). בשלב זה הוכנה פרוגרמה ראשונית, ואדריכל הפרוייקט, אורי שטרית, גיבש שתי חלופות עקרוניות לתכנון המתחם.

על פי התוכנית המוצעת, מומלץ לפתח את הפארק בשלבים, כאשר פיתוח כל שלב מותנה במימוש השלב שקדם לו. השלב הראשון יהיה בחלק המתחם הצמוד לקמפוס האוניברסיטה, והוא יכלול פעילות של מחקר ופיתוח.