עמוס ירון: ממשל בוש הבטיח לבדוק מתן 400 מיליון דולר מהסיוע המיוחד בקרוב

מנכ"ל משרד הביטחון ל"דיפנס ניוז": רכש ספינות של חיל-הים תלוי בקבלת הסיוע המיוחד

"ממשל בוש הבטיח לנו לבדוק מתן 400 מיליון דולר מחבילת הסיוע המיוחד כבר בקרוב". כך אמר מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל.) עמוס ירון, בראיון ל"דיפנס ניוז".

חבילת הסיוע המיוחד, בסך 800 מיליון דולר, הנוספת לסיוע השוטף, הובטחה לישראל ע"י הנשיא הקודם, ביל קלינטון, כפיצוי על הוצאות הנסיגה מלבנון ולמימון פיתוח מערכות הגנה מפני טילים. אישור החבילה "נתקע" בקונגרס, בגלל התנגדות מחוקקים רפובליקנים, שמתנגדים ליישום תוכניות העבר של קלינטון.

בתחילת השנה רווחה הערכה, כי קלושים הסיכויים שממשל בוש יפעל לאשר את הסיוע המיוחד. אולם ההערכות עתה הן, כי הסיכוי לאישור חבילת הסיוע המיוחד גדל, בעקבות ההבלגה לאחר הפיגוע בדולפינריום.

ירון אמר עוד, כי עיתוי רכישתן של עד חמש ספינות חדשות לחילהים תלוי במידה רבה בסיוע המיוחד, שישראל מקווה לקבל בשנתיים הקרובות. "אנו נמצאים בתהליך ההערכה הראשוני של תוכנית רכש הספינות", אמר ירון. "אנו צריכים לקבוע, כיצד ליישם את התוכנית עם האמריקנים".

ישראל מצפה לקבל את החבילה בשני חלקים - 400 מיליון דולר בשנת הכספים הנוכחית, והיתרה - בשנת הכספים הבאה.

כפי שפורסם אתמול (ג') ב"גלובס", אמר רה"מ, אריאל שרון, כי העיכוב באישור החבילה עלול להגדיל מאוד את הגירעון בתקציב, ולהקשות על ביצוע פרויקטים מתוכננים.