ד"ר גבי כנען, שהתאבד לאחר שהורשע - זוכה במחוזי מרוב האישומים

ביהמ"ש המחוזי בחיפה זיכה היום (ה') בפס"ד תקדימי את ד"ר גבי כנען ז"ל מחמישה מתוך ששת סעיפי האישום שהרשיעו בהם בימ"ש השלום בטבריה.

כנען ז"ל שימש כמנהל בית החולים בצפת. הוא הואשם בשישה אישומים הקשורים במישרין ובעקיפין לפעולותיו בבית החולים. כמו כן, הואשמה אשתו, דורית כנען, בקבלת דבר במרמה.

השופט ניסים ממן הרשיע בסוף שנת 98' את כנען, שהתאבד לאחר הכרעת הדין. השופט סבר, כי יש להמשיך בהליך והרשיע את אשתו. לאחר התאבדותו של כנען, ביקשה אחותו, אביטל אביאב, באמצעות עו"ד ישראל כלוף, מביהמ"ש המחוזי לערער על פסה"ד.

הרכב בראשות נשיא ביהמ"ש, מיכה לינדנשטראוס, החליט בהחלטה תקדימית לשמוע את הערעור.

לאחר שסוכמו הטענות, החליט ביהמ"ש המחוזי לזכות את כנען מ-5 מתוך 6 האישומים נגדו. כנען זוכה מעבירות מרמה והפרת אמונים ומעבירות סחיטה באיומים ושימוש לרעה בכוח המשרה. כמו כן זוכה מעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ומרמה והפרת אמונים בתאגיד.

השופטים דחו את הערעור על הרשעתו באישום הראשון, שעסק בקבלת 2,600 שקל בגין העסקת אשתו כפסיכולוגית בביה"ח. בית המשפט המחוזי דחה מכל וכל את ממצאי בית משפט השלום ואת הביטויים שבהם השתמש כלפיו, כגון "התנהג כאחרון העבריינים הפליליים", "נהג מתוך רדיפת בצע" וכו'. השופטים קבעו, כי גם אם ביהמ"ש מצא לנכון להרשיע את כנען, הביטוי שבחר לתאר אותו הוא חמור מאין כמוהו ואינו תואם את הפעולות שנקט כנען.

(ע.פ 330/00).