משת"פ חיסל קצין מודיעין בכיר שהפעיל אותו; 2 מאבטחים נפצעו

הקצין נפגש עם המשת"פ בכביש המינהרות לאחר תיאום טלפוני .אחד המאבטחים הרג את המחבל

קצין מודיעין בכיר נהרג היום (ה') בפיגוע ירי ביציאה משכונת גילה לכביש המנהרות בירושלים. הוא נורה במכוניתו ונהרג במקום. מאבטחו נפצע באורח בינוני עד קשה. מאבטח נוסף פתח באש לעבר המחבל והרגו. מבדיקה ראשונית עולה, כי הבכיר חוסל במארב מתוכנן ע"י משתף פעולה, שהיה כלוא במשך תקופה ממושכת בכלא פלשתיני באשמת שיתוף פעולה עם ישראל. ייתכן שהחיסול היה פעולת נקמה של הפלשתינים, שהצליחו לגייס את משתף הפעולה.

"רדיו פלשתין" טען אחה"צ, כי הבכיר הישראלי חוסל לאחר שנוצר קשר מוקדם עם המחסל ובעקבות הקשר נקבע ביניהם מפגש, שם התבצע הפיגוע.

הפיגוע אירע סמוך לשעה 10.00 בבוקר. שלושה אנשי ביטחון מיחידה מובחרת שהו ברכב מסחרי בכניסה הצפונית לכביש המנהרות סמוך לפנייה משכונת גילה. מדובר באיש מודיעין בכיר ושני מאבטחיו.

גבר פלשתיני שהגיע למקום, ככל הנראה מהכפר בית ג'אלה הסמוך, התקרב עד לטווח קצר מהרכב, ופתח באש. מהירי נהרג איש המודיעין הבכיר. אחד המאבטחים נפצע באורח בינוני עד קשה. מאבטח נוסף שהיה גם הוא ברכב, יצא ממנו, רדף אחרי המחבל וירה בו למוות, ככל הנראה, מטווח קצר.

כוחות גדולים של משטרה, שב"כ וצה"ל הגיעו למקום הפיגוע כעבור זמן קצר, והחלו בחקירה.

כביש המנהרות נסגר פעם נוספת מחשש לפיגועי ירי נוספים. בסמוך לגופת המחבל נמצא אקדח ששימש אותו ככל הנראה בפיגוע.

מחקירת האירוע עולה, כי היורה הוא איוב דעדרה, ששימש כמודיע של שירותי הביטחון ואשר אמור היה לעלות על הרכב.

אירגון המכנה עצמו "גדודי חוסיין עביאת" נטל אחריות על הפיגוע. לטענת האירגון, איש הביטחון הבכיר שחוסל, עמד מאחורי חיסולו של חוסיין עביאת, והפיגוע הוא נקמה על החיסול.

חוסיין עביאת, שחוסל לאחר פרוץ האינתיפאדה ע"י מסוק של חיל האוויר, שירה טיל לעבר רכב בו הוא נסע, היה האחראי על גזרת בית לחם ובית ג'אלה. הוא נחשב מהאחראים על הירי לעבר שכונת גילה בירושלים.

זמן קצר לאחר שהתבררה זהות הבכיר הישראלי שחוסל, הביעו בפתח' ובתנזים שמחה גלויה על הפיגוע.

יוסי גולדנברג, חובש שהגיע למקום, סיפר, כי "הירי כנראה היה מטווח אפס, אין פגיעות על הרכב. המחבל כנראה היה צריך לעלות לרכב, או שהיה בלבול ואז בוצע הירי".

במערכת הביטחון בודקים את המהלכים שקדמו לירי. בדרך כלל, באירועים מסוג זה ישנם נהלים וכללי בטיחות ברורים לכוחות הביטחון. על חקירת פיגוע הירי הוטל איפול.

באירוע אחר שאירע היום, ירה רכז הביטחון של מושב חירות בפלשתיני ששהה במושב. הפלשתיני נפצע באורח בינוני.

לטענת רכז הביטחון, הפלשתיני ניסה לתקוף אותו, לאחר שסירב להיענות לדרישתו להזדהות. הרכז גם טוען, כי תחילה הוא ירה כמה יריות באוויר, אך הפלשתיני המשיך לתקוף אותו ואז הוא נאלץ לפגוע בו.