20 פקחי טיסה תובעים את רשות שדות התעופה בטענה לקביעת שכר מפלה ופסולה

לטענת הפקחים, שכרם ותנאיהם נקבעים על ידי הרשות מעת לעת, על פי שיקול דעתה, ללא קשר לדירוגם ולנתוניהם האישיים

20 פקחי טיסה המועסקים ברשות שדות התעופה הגישו היום (ה') לביה"ד האיזורי לעבודה בת"א תביעה נגד הרשות, בטענה לשלילת שכר ותנאי שכר נלווים במשך 15 שנה.

הפקחים מחזיקים בתארים אקדמיים ומועסקים ברשות בדירוג אקדמי. לטענתם, באמצעות עוה"ד יואב נרי וסיני אליאס, אף שתנאי עבודתם ושכרם אמורים להיגזר מנתוניהם ומדירוגם, הרשות נמנעת מלעשות כן בפועל, בניגוד לדין.

לדברי הפקחים, למרות שכולם מסווגים כבעלי דירוג אקדמי, הרשות לא התאימה את שכרם ותנאיהם לדירוג המקצועי, הכולל את המהנדסים, ההנדסאים, הטכנאים והאקדמאים, ואף לא לתנאים הקבועים בהסכם המח"ר (מדעי החברה והרוח).

לטענת הפקחים, שכרם ותנאיהם נקבעים על ידי הרשות מעת לעת, על פי שיקול דעתה, ללא קשר לדירוגם ולנתוניהם האישיים. לטענתם, שכרם נקבע באופן מפלה ופסול ביחס לעמיתיהם. לטענת הפקחים, עד 1987 נקבע שכרם על פי הדירוג המקצועי ברשות, אך מאז שונו באופן חד צדדי ומפלה, תוך שחיקה ניכרת בשכרם ובתנאי עבודתם ותוך התעלמות מדירוגם כאקדמאים.

הפקחים מבקשים מביה"ד לקבוע, כי הם זכאים לממש את תנאי השכר הנלווים על פי הדירוג המקצועי והפנימי ברשות החל על האקדמאים, או לכל הפחות על פי הסכם המח"ר.

הפקחים מבקשים עוד מביה"ד להוציא צו עשה נגד הרשות ולחייבה להעביר לידם את המידע הנדרש לחישובי הפרשי השכר והתנאים הנלווים. טרם נתקבלה תגובת הרשות. (ע"ב 5108/01).