עוגת קצפת הוטחה בפניו של ראובן ריבלין "על שהוא מורח את זכותם של אזרחי ישראל לתקשורת פלורליסטית"

הותקף על-ידי חברה בארגון המתקרא 'תקשורת חופשית', כאשר יצא מדיון בוועדת הכלכלה

עוגת קצפת הוטחה היום (ד') בפניו של שר התקשורת ראובן ריבלין בצאתו מוועדת הכלכלה בכנסת בעיצומו של דיון באישור התיקון לחוק הבזק לקריאה שנייה ושלישית.

צעירה אלמונית שארבה, ככל הנראה, לריבלין, שלפה את העוגה מתיקה והטיחה אותה בפניו של ריבלין. "זו קצפת שהרבה יותר נעים לאכול אותה מאשר לחטוף אותה בפרצוף", הגיב ריבלין לאחר שהתנקה בחדר השירותים הסמוך.

הצעירה ניסתה להימלט, אולם אנשי משמר הכנסת עצרו אותה. המשטרה עיכבה אותה וצעיר נוסף לחקירה.

חברים של הצעירה הפיצו בקומת הוועדות כרוז שבו הזדהו כחברי ארגון המתקרא 'תקשורת חופשית - המליציה הישראלית של בריגדת זורקי העוגות בשיתוף עם המרכז לתקשורת עצמאית אינדימדיה' .

בכרוז נכתב, כי "עוגה זו מושלכת בפניו של שר התקשורת, מאחר שלא הוזמנו למסיבת הכבלים הפרטית שלו. אנו, מגישי העוגה, מבקשים להעיר את השר מאטימותו ולהזכיר לו כי הוא ממונה על אינטרסים ציבוריים ולא על אינטרסים של בעלי הון".

כותבי הכרוז טוענים, כי רכיבי העוגה מסמלים את מאבקם; הסוכר - לכבוד תמיכת השר בתחרות חופשית בין מונופול הכבלים לבזק ו"גישתו המתוקה לבעלי ההון", והקצפת נועדה להזכיר לשר שהוא "מורח את זכותם החוקית של אזרחי ישראל לתקשורת פלורליסטית ודמוקרטית ודוחף קדימה את קרטל הכבלים", כדבריהם.

"כולם רוצים לזכות במנעמי החוק. יש בריגדות בכל מקום, ואלה מחפשים הישגים", הגיב ריבלין, והדגיש כי יש דרכים אחרות למחאה לגיטימית.

ריבלין הוסיף: "יש כאן ניסיון להפריע לחקיקת חוק שיצעיד את ישראל לעידן חדש. אבל אנחנו לא ניכנע לאלימות ולטרור. חשבתי שסתם קיבלתי את זה כשר, אבל הבנתי שחטפתי אותה בשבתי כשר התקשורת. יש לי ביטוח נגד הרבה דברים, אבל לא נגד קצפת".

בתחקיר שערך קצין הכנסת, לבקשתו של יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יוסי כץ, התברר שהתוקפים נקבו בשמו של ח"כ אילן גילאון (מרצ) כדי להיכנס למשכן. כשהגיעו הבוקר לשער הכניסה התברר, כי ח"כ גילאון איננו בכנסת ועוזריו פנו לעוזריה של ח"כ נעמי חזן בבקשה שהצעירים יורשו להיכנס כמוזמניה.

משמר הכנסת לא מצא בחפצי הנכנסים את הכרוזים שחולקו לאחר מכן. הם שאלו את הבחורה לפשר העוגה, והיא השיבה כי יש לה יום הולדת, ולכן התירו את כניסתה. קצין הכנסת אמר שיופקו לקחים לגבי סדרי כניסת המוזמנים כתוצאה מהתקרית.

ח"כ כץ גינה את המעשה ואמר "זהו אולי מעשה ליצנות, וכעת השר ריבלין מתוק יותר, אבל צריך לפעול כדי שמעשים כאלה לא יישנו. יש לרענן את הנוהלים ולחשוד באורח שבא לבקר ח"כ אחד ונכנס על שם ח"כ אחר, שאיננו מכיר אותו. בעיקר יש להגביר את עירנות השומרים כשהם רואים עוגות קצפת".

ח"כ חזן הביע צער על "מעשי הבריונות כלפי השר ריבלין", אך הדגישה כי תמשיך להגן על זכותם של אזרחים להיכנס למשכן כדי להידבר עם חברי כנסת.

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, והמשנה ליועץ, דידי לחמן-מסר, אמרו היום בתגובה על התקרית, כי "מדובר במעשה פסול ומחפיר שראוי לגנאי ולהסתייגות. קיים ויכוח לגיטימי בשאלת שליטתם של בעלי העיתונות הכתובה על כלי תקשורת אלקטרוניים ויש לקיימו אך ורק בדרך לגיטימית".