השופט בדימוס צבי טל עומד לפרוש בקרוב מתפקידו כיו"ר ועדת העזבונות

צעד זה יבוא על רקע בדיקות מבקר המדינה בנוגע לנעשה בוועדה, והחשיפות ב"גלובס" לפיהן מילא טל חלק פעיל בהעברת מיליוני שקלים, בניגוד לנהלים לכאורה; מנהל ישיבת בני עקיבא נשכר כיועץ לוועדה במשרה מלאה

שופט בית המשפט העליון בדימוס, צבי טל  , עומד לפרוש בקרוב מתפקידו כיו"ר ועדת העזבונות. כך נודע ל"גלובס".

צעד זה יבוא על רקע בדיקות מבקר המדינה בנוגע לנעשה בוועדה, והחשיפות ב"גלובס" לפיהן מילא טל חלק פעיל בהעברת מיליוני שקלים, בניגוד לנהלים לכאורה, לקבוצת עמותות "אמונה" בה מכהנת רעייתו בתפקיד בכיר.

בשבוע שעבר נפגש טל עם שר המשפטים, מאיר שטרית  . בכוונת שטרית למנות חברים חדשים לוועדת העזבונות, להשלמת הרכבה. אחד מהם יהיה שופט, וסביר להניח שהוא יהיה אחד המועמדים להחליף את טל כיו"ר הוועדה. טל נמנע מלהגיב.

במקביל נודע, כי מקורבו ועוזרו הראשי של טל, צבי צויבל, מועסק בוועדה בתנאים של 160 שעות עבודה בחודש. צויבל מכהן כמנכ"ל ישיבת בני עקיבא בכפר הרוא"ה, ולכן התעורר ספק כיצד יוכל (מבחינה מעשית) לעבוד בשתי המשרות במקביל.

תנאי ההעסקה של צויבל נדונו ב"ועדת סקרים" של משרד המשפטים, בראשה עומד הסמנכ"ל אורי מתתיהו, בישיבה ב-4.2.01. הוועדה החליטה, שהיא "מבקשת לקבל הבהרות לנאמר במכתבו של השופט טל מיום 17.1.01, לעיסוקו של העובד כמנהל מוסדות ציבור, ולשאלה האם אין בכך ניגוד אינטרסים לתפקידו בוועדה.

"כמו כן מתבקשת הבהרה להיקף העסקה כיום בוועדה של 160 שעות, מול תפקידו כמנהל מוסדות ציבור המעסיקים כ-300 עובדים וכו'. לאחר מכן תשוב הוועדה ותדון בפנייה".

טל השיב לוועדה: "צויבל הוא יועץ מקצועי ליו"ר הוועדה ואינו חבר בה. בחרתי בו לאור ניסיונו הרב ובקיאותו במינהל הציבורי, ואכן, המינוי הוכיח את עצמו, ועזרתו של צויבל לא תסולא בפז, הן באשר לניהול הפנימי של הוועדה והן באשר לקשרים עם גופים, מוסדות ומשרדי ממשלה.

"לאור האמור, אין אני רואה כל ניגוד עניינים בין היותו מנהל מוסדות ציבור ובין תפקידו בוועדה. כאמור, אין צויבל מתבקש לייעץ בשום עניין הקשור עם תפקידיו האחרים. אשר להיקף עבודתו: אין המדובר במשרה אלא בהעסקה לפי שעות. צויבל מקדיש שעות רבות, גם מעבר לשעות העבודה המקובלות, לתפקידו בוועדה. בקשתי היא, כי התשלום לשעות עבודתו יינתן לפי כישוריו וניסיונו, המביאים לייעול ושיפור עבודת הוועדה".

צויבל אמר ל"גלובס" בתגובה: "למרות שהחוזה מתיר לי לעבוד 160 שעות בחודש לפי תעריף של 60 שקל לשעה (ברוטו), מעולם לא ניצלתי אפשרות זו, וממוצע שעות עבודתי מחודש מאי 2000 עד מארס 2001 עומד על 70 שעות לחודש".