אלביט מערכות רכשה את השליטה בחברת AEL הברזילאית ב-2.3 מיליון ד'

הרכישה - במסגרת הגדלת היקף הפעילות של אלביט מערכות במדינה זו

חברת אלביט מערכות רכשה את השליטה בחברת איירולקטרוניקה קומפונטוס אוויוניקוס (AEL) הברזילאית מקבוצת איירומוט (THE AEROMOT GROUP), תמורת 2.3 מיליון דולר. אלביט תחזיק ב-60% ממניות החברה וקבוצת איירומוט תחזיק ב-40% הנותרים. אלביט מערכות מתכוונת להפוך את החברה הברזילאית למרכז הייצור שלה במדינה זו.

איירולקטרו-ניקה קומפונטוס אוויוניקוס, הפועלת בעיר פורטו-אלגרה שבברזיל, מייצרת רכיבים לתחום התעופה. החברה תהפוך למרכז של ייצור ותמיכה לוגיסטית לפרויקטים של השבחה שאלביט מערכות מבצעת בברזיל, וכן לייצור מערכות הנחוצות לאלביט מערכות במדינות מחוץ לברזיל.

AEL תשתלב כבר עתה בתוכנית להשבחת מטוסי הקרב אף-5, שאלביט מערכות מבצעת עבור חיל האוויר הברזילאי, יחד עם יצרנית המטוסים הברזילאית אמברה-אייר. AEL תשתלב גם בתוכניות נוספות עבור צבא ברזיל.

המנכ"ל המשותף באלביט מערכות לתחום ההשבחה, זאב גופר, אמר כי רכישת AEL היא שלב במימוש האסטרטגיה של אלביט מערכות לבניית קשרים ארוכי טווח עם לקוחות ושותפים בברזיל.

ביצוע השבחת מטוסי האף-5 בברזיל החל השנה, לאחר עיכוב של כ-3 שנים, שנבע מקשיי תקציב. היקף הפרויקט הוא 230 מיליון דולר. אלביט מערכות זכתה בו לאחר שגברה, בין השאר, על התעשייה האווירית הישראלית ועל קונצרן ג'י.אי.סי מרקוני הבריטי.

פרויקט ההשבחה כולל השבחת כ-45 מטוסי אף-5 לגירסה המכונה אף-5 BR, והוא יימשך עד שנת 2007. יתכן כי בהמשך יושבחו 15 מטוסים נוספים מדגם זה. הפרויקט יבוצע במשותף עם אמברה-אייר, שתהיה הקבלן הראשי.

אלביט הרחיבה בשנים האחרונות במידה ניכרת את התקשרויותיה העסקיות בברזיל, למרות המשבר הכלכלי החמור שבו נתונה מדינה זו, עקב היחלשות הריאל הברזילאי. החברה סיפקה בשנים האחרונות אלמנטים לפרויקטים מרכזיים אחרים בתחום התעופה בברזיל - כגון השבחת מטוסי האמברה-אייר ALX ואספקת מערכות האוויוניקה ל-100 מטוסי אימון מדגם "סופר-טוקאנו".