טוביה סער חשוד באונס, מעשה סדום ובעילת קטינה; מעצרו הוארך ב-6 ימים

ביהמ"ש: התמונה המצטיירת מתיק החקירה - אינה סימפטית. סער: יחסי המין היו בהסכמה

שופט בית משפט השלום בבאר-שבע, אריאל ואגו, האריך היום (ג') את מעצרו של מנכ"ל אגודת העיתונאים ומנהל הטלוויזיה בעבר, טוביה סער, בשישה ימים. סער (67) חשוד בבעילת קטינה, מעשה סדום, מרמה, סחיטה באיומים ואונס, של נערה כבת 17.5 מאחד היישובים בדרום. הוא גם חשוד באיומים, הדחת עד והטרדת עד.

היום הסיר בית המשפט את צו איסור הפרסום שהוצא לפני כשבוע ימים, על החשדות נגד סער. החשדות כנגד טוביה סער נחקרים ביחידת התשאול במשטרת מרחב הנגב מזה כשבועיים. זאת, לאחר שאביה של הנערה הגיש למשטרה תלונה נגדו בחשד לאונס, מעשה סדום, איומים, ועוד.

על פי החשד, סער הכיר את הצעירה בצ'אט באינטרנט לפני כשנתיים, ובשלב מסוים של ההיכרות שלהם הם נפגשו בביתו במרכז הארץ ובמספר בתי מלון. לטענת הנערה, באחדים מהמפגשים האלה הוא אנס אותה.

בעקבות התלונה, הקים מפקד מרחב הנגב, ניצב משנה מאיר בוכובזה, צוות חקירה לחקור את התלונה. סער נעצר לחקירה ובחקירתו הממושכת הכחיש בכל תוקף, כי אנס את הנערה או ביצע בה מעשים מגונים. לטענתו, ההיכרות ביניהם היתה ללא כוונת זדון וכי כל מעשיהם, לרבות יחסי המין ביניהם, היו בהסכמתה המלאה.

בתחילת חקירתו, ובשל רגישות הפרשה, הוציא בית המשפט צו איסור פרסום גורף על כל הפרשה. אתמול (ב') במהלך חקירתו במשטרה, החליט צוות החקירה לעצור את טוביה סער, לאחר שהועלו חשדות נוספים נגדו על הדחת עד והטרדת עד, כדי להביא לביטול העדויות שנמסרו נגדו במשטרה.

בבקשה להארכת מעצרו טענה המשטרה, כי סער חשוד בבעילה, סחיטה ואיום, הטרדת עד ושיבוש הליכי חקירה. במסגרת בקשה זו, הגישה המשטרה גם בקשת לבטל את צו איסור הפרסום.

בית המשפט נעתר לבקשה וביטל את צו איסור הפרסום וכן האריך את מעצרו של סער בשישה ימים נוספים. השופט אריאל ואגו אמר בהחלטתו להאריך את המעצר, כי "התמונה המצטיירת מהעדויות ומתיק החקירה אינה סימפטית כלל וכלל". הוא ציין, כי "מהרגע שהוברר לחשוד, כי מערכת יחסיו עם הקטינה עומדת להיחשף - הוא פעל כדי למנוע את ציפת הדברים על פני השטח, תוך איום לחשוף מידע מביך ואינטימי על משפחת הקטינה". השופט הוסיף, כי יש די ראיות לחשש, שטוביה סער עלול להדיח עדים ולשבש את פעולות החקירה.

סניגורו של סער, עו"ד נתן שמחוני, טען בבית המשפט כי מרשו חף מפשע. סער טוען, כי היחסים בינו לבין הנערה התנהלו בהסכמתה ושהוא התכוון להתגרש מאשתו. עוד טען, כי התלונה נגדו הוגשה כנקמה על-ידי אבי הנערה, שסירב לקבל את מערכת היחסים בינו לבין בתו.

סער הדגיש, כי הוא לא ביצע שום מעשה מגונה או אונס בגופה של הנערה, וכי כל הפגישות ביניהם, לרבות בביתו ובבתי מלון, וכל יחסי המין ביניהם, היו בהסכמתה של הנערה. "אני חף מפשע", הוא ביקש להדגיש לאחר הארכת מעצרו. "הכל היה בהסכמה ואני מאמין, כי החשדות לא יגיעו לכלל הגשת כתב אישום".