בן 60 נרצח בעת שאכל במסעדה של חברו הפלשתיני באיזור מודיעין

מפקד משטרת ש"י: חלק מהישראלים עדיין לא הפנימו את האיסור להיכנס לשטחים הפלשתיניים

עמוס טג'ורי, בן 60 ממודיעין, נרצח היום (ה') בעת שנכנס לאכול אצל חברו הפלשתיני במסעדה בכפר ניעלין, צפונית למודיעין עילית. הכפר מצוי בשליטה בטחונית ישראלית.

מעדויות ראשונות עולה, כי הוא סעד ביחד עם פלשתינים תושבי המקום. בשלב מסוים נכנס למסעדה רעול פנים חמוש, הוציא אותו מהמקום באיומי נשק וירה שני כדורים בראשו מטווח קצר. בעל המסעדה סיפר, כי לאחר היריות הוא השליך כיסא לעבר היורה, שבתגובה ירה גם לעברו.

מהמשטרה נמסר כי פלשתינים הגיעו למחסום קריית ספר בסביבות השעה 10:00 הבוקר ודיווחו על יהודי שנרצח במסעדה בכפר. כוחות של משטרה וצבא נכנסו פנימה לתוך הכפר, זיהו את הגופה ופתחו בסריקות בעזרת כלבים אחרי החשוד ברצח. נמסר כי האיש נהג לפקוד את המסעדה בכפר נעלין לעיתים קרובות.

כוחות הביטחון מנהלים מרדף באזור אחר חשוד ברצח. מפקד משטרת מחוז ש"י, ניצב שחר איילון, אומר בעקבות הרצח, כי חלק מהישראליים עדיין לא הפנימו את האיסור שמטיל הצבא על כניסה לשטחים פלשתינים. הוא הבהיר כי האיסור חל גם על כפרים פלשתינים הנמצאים בשליטה ביטחונית ישראלית. מפקד משטרת מחוז ש"י ציין כי אנשים הנכנסים לאזורים אלו "שמים את נפשם בכפם".

בחברון התפתחו במהלך היום חילופי אש עזים בין חיילי צה"ל לפלשתינים. התקריות החלו במהלך הלוויית צעיר פלשתיני.

מספר תקריות ירי אירעו היום ברצועת עזה ובגדה: אזרח ישראלי, תושב גוש קטיף, נפצע הבוקר קל מאש שירו פלשתינים אל משאיתו בצומת גוש קטיף. חיילים טיפלו באיש והוא פונה לקבלת טיפול רפואי. במקום נערכו סריקות אחר היורים.

פלשתיני הובהל בצהריים למחסום טייבה כשהוא פצוע קשה מירי. האיש נורה ככל הנראה בחילופי אש בין פלשתינים לכוחות צה"ל באזור מחנה הפליטים נור א-שמס ממזרח לטול כרם. אמבולנס של מד"א פינה אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא.

הליל הרגו חיילי גולני מחבל מחוליית "פתח אבו ריש". האיש, מוחמד סולימאן אל עמראן, נהרג בחילופי אש, לאחר שהוא וחבריו ירו אל כוח של גולני, באזור מעבר סופה בין חאן יונס לרפיח. חיילי הכוח, שעסקו בפתיחת ציר, השיבו אש ומאוחר יותר התברר כי הרגו את אחד המחבלים.

תקריות ירי נוספות אירעו במהלך הלילה ללא נפגעים בקרב חיילי צה"ל. פלשתינים ירו לעבר כוח צה"ל סמוך לשכם, לעבר מוצב צה"ל בהר חומה ולעבר ההתנחלות פסגות. ברצועות עזה ירו פלשתינים לעבר שתי עמדות של צה"ל סמוך להתנחלות נצרים ולעבר עמדת צה"ל בנוה דקלים.