בנימין ושרה נתניהו: "פרשת עמדי" גרמה לנו נזק של לפחות 35 מיליון שקל

טוענים בתביעה שכנגד נגד קבלן ההובלות אבנר עמדי: היקף הפגיעה בשמנו הטוב - 30 מיליון שקל * לצורכי אגרה, הם מעמידים את תביעתם על 2 מיליון שקל

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ואשתו שרה טוענים, כי "פרשת עמדי" גרמה להם נזקים בהיקף של לפחות 35 מיליון שקל. בני הזוג נתניהו הגישו היום (ה') לבית משפט השלום בירושלים כתב הגנה וכתב תביעה שכנגד, במסגרת תביעה כספית שהגיש נגדם קבלן ההובלות אבנר עמדי. בני הזוג מבקשים למחוק את התביעה על הסף.

בני הזוג נתניהו מעריכים את הפגיעה בשמם הטוב בלמעלה מ-30 מיליון שקל, את עוגמת הנפש שנגרמה להם בכ-5 מיליון שקל, ואת הפגיעה ואובדן הרכוש ב-350 אלף שקל. לצורכי אגרה, הם מעמידים את תביעתם על 2 מיליון שקל.

ביוני השנה הגיש עמדי, באמצעות עו"ד ירון רבינוביץ, תביעה על סך כ-730 אלף שקל. לטענתו, בני הזוג לא שילמו לו עבור עבודות אריזה והובלה שביצע עבורם בעשור האחרון.

עמדי מפרט בתביעה שהגיש עבודות פרטיות שביצע עבור בני הזוג עוד לפני כהונתו של נתניהו כראש ממשלה. עמדי טוען, למשל, כי ביצע עבודות פרטיות עבור הוריהם של בני הזוג.

בני הזוג נתניהו טוענים, באמצעות עו"ד דוד שומרון, כי על המדינה חלה חובת התשלום עבור הובלת הציוד של בני המשפחה במסגרת תפקידו של נתניהו כראש הממשלה. לדבריהם, עמדי הגיש למדינה חשבונות מופרזים ושקריים, בניגוד גמור לדעתם וללא ידיעתם, נתפס בקלקלתו וכיום הוא תובע אותם על כספים שהמדינה אמורה לשלם לו.

בני הזוג טוענים עוד כי שרה נתניהו, שטיפלה בעניינים הכספיים, דרשה מעמדי מדי פעם לקבל תשלום עבור השירותים שסיפק, אך הוא דחה אותה. לטענת בני הזוג, עד שנת 1995 הם איחסנו את חפצי המשפחה במחסן בגבעת שאול, תמורת 50 דולר בחודש.

ביוזמת עמדי, העבירה המשפחה את ציודה למחסן בבעלותו. עמדי הבטיח שהסכום שישלמו יפחת מ-50 דולר בחודש. בני הזוג נתניהו טוענים, כי ביוני 1999, כשביקשו להשיב להם את הציוד, סירב עמדי לעשות זאת ודרש סכומי כסף גבוהים. שרה נתניהו הגישה נגדו תביעה, שהסתיימה בפשרה לפיה שילמה משפחת נתניהו 20 אלף שקל תמורת קבלת הציוד בחזרה.

בני הזוג נתניהו טוענים בכתב התביעה שכנגד כי כשקיבלו את הציוד בחזרה, התברר להם כי נגרם נזק רב לרכוש וכי חלק ניכר ויקר ממנו לא הושב אליהם. לטענתם, כתוצאה מפרשת עמדי הם נקלעו למסכת ייסורים קשה וסבלו הטרדות והכפשות יומיומיות.

(ת.א. 10255/01).