10 עובדי ציבור ו-36 חוקרים מואשמים בשימוש בלתי חוקי במאגרי מידע

המדינה: עובדים בבזק, במס הכנסה, בצה"ל ובמשטרה מכרו לחוקרים פרטיים מידע חסוי על אזרחים

כתב אישום נגד 46 נאשמים הוגש היום (ג') לבית המשפט המחוזי בירושלים. בכתב האישום מואשמים 10 עובדי ציבור ו-36 חוקרים פרטיים בהוצאת פלטים ממאגרי מידע של הרשויות ומכירתם תמורת שוחד.

מדובר בעשרות מקרים של הוצאת חומר על-ידי עובדי ציבור מתוך מחשבים של נציבות מס הכנסה, המוסד לביטוח לאומי, משרד הקליטה, מינהל מקרקעי ישראל, בזק ומשרד הפנים.

בין הנאשמים: מרכזן בחברת בזק, אשר בשנים 1996-1994 העביר - לטענת המדינה - מספר רב של ידיעות ומסמכים חסויים מתוך מאגר בזק לשני חוקרים פרטיים. המידע הכיל, בין השאר, פרטים על שיחות יוצאות, מידע על בעלי קווי טלפון ועוד. עבור כל פלט של המחשב קיבל הנאשם 100 שקל. החוקרים קנו את הפלטים, ומכרו אותם מאוחר יותר לחוקרים פרטיים אחרים תמורת כמה מאות שקלים.

במקרה אחר, עבדו שני נאשמים במשרדי נציבות מס הכנסה בירושלים. לטענת המדינה, השניים העבירו מידע מתוך המאגרים של מס הכנסה לחוקר פרטי. המידע כלל עלויות על כלי רכב ונדל"ן, מספר חשבונות בנק, הכנסות שנתיות, דו"חות מס ועוד. מקרה אחד הוא של נאשם אשר עבד במשטרה, והעביר על-פי הנטען לחוקר פרטי מידע על רישומים פליליים ובעלויות של כלי רכב. עוד מקרה המפורט בכתב האישום הוא של חוקר פרטי, שקיבל מעובדי ציבור פלטים ומידע בשנים 2000-1997 שמקורם במחשבים של צה"ל, המשטרה, מס הכנסה וחברת בזק, וכל זאת מהעובדים בגופים אלו. במקרה של קבלת אינפורמציה ממחשבי צה"ל, כללו פלטי המחשב מידע חסוי אודות חיילים.

כתב האישום הוגש בידי עו"ד אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים. האירועים שבכתב האישום אירעו בשבע השנים האחרונות, כאשר במהלך הפרשה הוצאו אלפי פלטים ופרטי מידע חסויים בנוגע לאזרחים או חיילים, ונמסרו לחוקרים פרטיים תמורת שוחד ולעיתים על בסיס חברתי.

הנאשמים הואשמו בעבירות של קבלת שוחד, פגיעה בפרטיות, שימוש שלא כדין במאגרי מידע וקשירת קשר לביצוע פשע.