נוסעים מתמידים באל-על: לא נטוס בבואינג-777; מחלקת התיירים - בלתי נסבלת

במטוס 282 מקומות ישיבה. 236 במחלקת התיירים, 40 במחלקת עסקים ו-6 במחלקה הראשונה; אל-על: "נשמח לדון עם הנוסעים המתמידים על טענותיהם"

חברי מועדון הנוסע המתמיד, מהבכירים ביותר - חברי מועדון הזהב - של חברת אל-על, הביעו מורת רוח מרמת השירות ומסידורי הישיבה במטוסי בואינג-777 החדשים של החברה. במטוס 282 מקומות ישיבה. 236 במחלקת התיירים, 40 במחלקת עסקים ו-6 במחלקה הראשונה.

אנשי עסקים ונוסעים מתמידים בכירים אינם טסים רק במחלקת העסקים, והם מרבים לרכוש טיסות גם במחלקת התיירים.

באחרונה הקימו נוסעי מועדון ה-GL פורום נגד מהלכי הנהלת אל-על להרעת תנאי צבירת הנקודות בטיסות, וההרעה בתנאי קבלת כרטיסי החינם והשידרוגים.

טענות החברים נגעו לנוחות הישיבה במחלקת התיירים בשלושת המטוסים שנרכשו לפני יותר משנה. לטענת אחד מחברי הפורום, "הישיבה במחלקת התיירים גובלת באי אנושיות. בראיון שנערך באחרונה עם מנכ"ל אלעל, דוד חרמש, הוא הפליג בשבחו של תא הטייסים המתקדם במטוסים האלה. אולי כדאי, שנבקש לשבת בתא הטייסים".

נוסע מתמיד אחר טען, כי "הורינו לסוכן הנסיעות של החברה שלנו, שלא להזמין לאנשינו טיסה במטוסי בואינג-777. אומנם בטיסתי האחרונה במחלקת העסקים הגעתי למסקנה שהיא 'נסבלת', אבל כאשר אני משווה אותה לטיסתי באותו שבוע בבואינג-777 של אמריקן-איירליינס, אין מה להשוות. בחברה האמריקנית יכולתי לקום מהמושב בחופשיות, אפילו כאשר שני הנוסעים שישנו במושב שלפני הורידו אותו עד לקצה. באל-על המצב רחוק מזה".

חברים אחרים במועדון ה-GL הציעו להכריז על חרם נוסעים נגד מטוסי בואינג-777, עד שישופרו התנאים במחלקת התיירים. לדבריהם, "הבעיה עם אל-על היא המנטליות. החברה לא מבינה עדיין, כי אנשים משלמים כסף טוב ורוצים תמורה. הם חושבים, שנטוס בה כי היא המוביל הלאומי ובגלל הביטחון. מכאן תפיסתם, שכמה שיותר נוסעים במטוס זה יותר טוב.

אל-על מסרה בתגובה: "נשמח לדון עם הנוסעים המתמידים על טענותיהם, אבל לא נעשה זאת דרך העיתונות".