שנת מאסר לבכיר לשעבר בלשכת עורכי הדין שמעל ב-205 אלף דולר מכספיה

עידן סובול ועובדת נוספת לשעבר בהוצאה לאור של הלשכה קשרו קשר להוצאת הכספים במירמה

בית משפט השלום בת"א גזר היום (ב') שנת מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 10,000 שקל על עידן סובול. 6 חודשי עבודות שירות, שנת מאסר על תנאי וקנס של 5,000 שקל הוטלו על אורנה קסטוריאנו.

סובול הורשע בגניבה בידי נושא משרה של תאגיד, מירמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. סובול וקסטוריאנו הורשעו בקשירת קשר לבצע פשע (גניבה בידי נושא משרה של תאגיד), מירמה והפרת אמונים.

את העבירות ביצעו השניים בעת שהועסקו ההוצאה לאור של לשכת עורכי הדין - סובול כמנהל המדור וקסטוריאנו כקופאית והמזכירה הראשית. בכתב האישום נאמר, כי סובול שלח ידו ב-205 אלף דולר מכספי הלשכה בשנים 1993-1988, לאחר שהוא וקסטוריאנו קשרו קשר לעשות כן.

הכספים הוצאו לשכירת חדר הסקה ומחסן, שיפוצם יחד עם שיפוץ מכבסה שנשכרה קודם לכן, תוך הוספת תשלומים פיקטיבית ורטרואקטיבית לחמש שנים, כדי להגדיל את דמי שכירות עבור המכבסה המשופצת ולשלם גם בעבור דמי ועד בית כביכול. הנכסים נשכרו מאימה ודודתה של קסטוריאנו.

בתחילת 1994 הורה סובול להכין דו"ח כוזב, המסכם כביכול את השעות הנוספות בהן הועסקו עובדי ההוצאה לאור, כדי להעניק להם בדרך זו בונוסים בלא אישור הגורמים המוסמכים בלשכה, אגב עקיפתם ועל מנת להעלים מעיניהם הענקה זו. קסטוריאנו זוכתה בתשלום הבונוס הגבוה מכולם.

השופט זכריה כספי קבע בגזר הדין, כי מדובר שני עובדי תאגיד, אשר אמון המעביד ניתן בהם, ובמיוחד בסובול. האמון הזה הופר בדרך של חריגה בוטה מסמכות ושליחת יד בכספים, מתוך הפרת אמונים ואגב העדפת שיקולים זרים לתכלית השימוש בהם.

לדבריו, נכמרו רחמיו על קסטוריאנו שהיתה דמות משנית בפרשה, והוא החליט להתחשב בנסיבותיה האישיות ולהסתפק בעונש לריצוי עבודות שירות. (ת.פ 6682/99).