העיקול הוסר

רשם בית משפט השלום בנצרת, ריאד קודסי, ביטל צו עיקול שניתן על-ידו, לבקשתה של החברה התובעת, שהגישה תביעה כספית כנגד הנתבעת. צו העיקול בוטל בגין שתי סיבות - האחת, אי המצאתו במועד לנתבעת; השניה, חוסר נקיון כפיים מצד התובעת.

ההחלטה, יצויין, ניתנה לאחר תיקון מס' 6 לתקנות סד"א.

מסירת צו העיקול - תקנה 367(ב') מחייבת מתדיין שקיבל עיקול להמציא את צו העיקול, העתק הבקשה וצרופותיה והעתק כתב הערבות במסירה אישית למשיב, תוך שלושה ימים (אלא אם קבע בית המשפט מועד אחר).

תקנה 370(3) קובעת, כי "סעד זמני יפקע אם הצו הזמני ניתן במעמד צד אחד... ולא הומצא למשיב במסירה אישית כאמור בתקנה 367(ב'), זולת אם בית המשפט קבע אחרת, מטעמים מיוחדים שיירשמו".

במקרה הנדון, אין חולק שהצו לא הומצא לנתבעת תוך 3 ימים, ומשלא הוגשה בקשה להארכת המועד להמצאה - פקע הצו.

חוסר נקיון כפיים - תיקון מס' 6 לתקנות מצווה על בית המשפט לבחון האם הבקשה לסעד זמני הוגשה בתום לב (תקנה 362(א)(2)).

שעה שהוגשה התביעה ונתבקש צו העיקול הזמני, היתה התובעת בחזקת חברה מחוקה. "היה על המשיבה לגלות עובדה זו בבקשתה ולציין כי היא בינתיים מבקשת את ביטול המחיקה כדי להכשיר את התביעה, דבר שלא נעשה ע"י המשיבה", קבע הרשם קודסי. "אני רואה באי גילוי זה כחוסר תום לב".

(בש"א שלום נצרת 4041/01 כנרת כח אדם בע"מ נ. י.ג.ר בניה אחזקות ופתוח בע"מ, החלטה מיום 6.1.02. הרשם ריאד קודסי. בשם המבקשת/הנתבעת עו"ד רן ברק, בשם המשיבה/התובעת עו"ד עמראן חטיב)