יקותיאל פדרמן הובא למנוחות

מייסד רשת מלונות דן, יקותיאל פדרמן, הובא היום (א') למנוחות בבית העלמין בהרצליה. פדרמן נפטר בסוף השבוע בגיל 87. פדרמן נולד בגרמניה והיה פעיל בתנועה הציונית. הוא עלה ארצה בשנת 1940 וניהל את מסעדת "ירדניה" בחיפה.

במהלך נסיעותיו הגיע פדרמן לתל-אביב, שם נתקל לראשונה בפנסיון "קטה דן" בתל-אביב, שבאותה עת היתה דרושה לו הנהלה חדשה. ב-1945 החליטו בעלי המלון למוכרו, ופדרמן רכש אותו.

מלון דן הפך למקום מפגש של ראשי מפא"י ולאחר מכן של מפלגת העבודה, בעיקר בזכות מיקומו מול בית המפלגה (הירקון 110 תלאביב). היה זה בית המלון הראשון של הרשת, המונה כיום 13 בתי מלון ובהם 3,400 חדרים.

במקביל לעשייה המלונאית, עסק פדרמן בהקמת תעשיות בתחום הבנייה, טכנולוגיות ואלקטרו-אופטיקה. הוא היה חלוץ בקידוחי נפט, ואף גילה נפט ב"שדה חלץ" בספטמבר 1955. כמו כן, פיתח פדרמן עסקי נדל"ן בישראל ובחו"ל. הוא היה מראשוני הישראלים שפעלו באפריקה, החל בבניית מלונות וניהולם ועד לבניית מבני מגורים.

פדרמן פעל גם בתחום החינוך, והיה חבר חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל-אביב, מכון ויצמן ואוניברסיטת חיפה, וכן חבר הקורטוריון של הטכניון בחיפה. הוא גם ייסד קרן למען חיילי צה"ל, אשר נועדה לתמוך בתחומי השיקום, החינוך, התרבות והבריאות.