עשרה דברים שלא ידעתם על אלי יונס

השם (1). בטעות כולם מבטאים את השם יונס עם שורוק באות ו' (כמו יולי), דבר שמזכיר את המסעדה הערבית המפורסמת. אך מקורותיו של יונס רחוקים מהמזרח (הורים יוצאי רוסיה), והשם הוא יונס עם חולם מלא בו' (כמו יושר, או יוקר).

השם (2).

אלי זה מאליעזר.

מנכ"ל צעיר. יונס חגג 50 לפני חודשיים, והוא צפוי להיות המנכ"ל הכמעט צעיר ביותר מבין מנכ"לי הבנקים הגדולים. המנכ"ל הצעיר ביותר הוא המנכ"ל הטרי של בנק דיסקונט, גיורא עופר, שצעיר ממנו בשנה.

האופנוע. לפני שלוש שנים רכש יונס אופנוע שטח, איתו תיכנן לערוך טיולי שטח יחד עם חברו משה גביש. זמן קצר לאחר הרכישה מכר יונס את האופנוע, וויתר על התחביב ההרפתקני.

התוכי. תחביבון נוסף של יונס הוא גידול תוכי מדבר בביתו. התוכי שייך לחברו של יונס, אריה שר, שהפקידו בידו ערב צאתו לניו יורק, שם הוא מנהל את בנק דיסקונט ניו-יורק. כאשר יחזור ביום מן הימים התוכי למשפחת שר, יהיה לו בוודאי הרבה מה לספר ממה ששמע בבית משפחת יונס - על בנק הפועלים, על עמירם סיון ועל התפקיד אליו נכסף יונס.

ילדים. ליונס שלושה ילדים. בת אחרי צבא מנישואיו הראשונים, ושני בנים בתיכון מנישואיו השניים. גרושתו נישאה בשנית למנהל הרדיו גדעון לב ארי.

משרד. יונס חולק לשכה ומזכירות עם סגן יו"ר הבנק, דני דנקנר. בין השאר, הסמיכות הפיזית היא שהולידה קירבה גדולה לבעלים.

בית. יונס מתגורר בהר אדר, ישוב קטן ויוקרתי על יד קרית ענבים בירושלים.

היסטוריה. לאחר שפרש לפנסיה מעבודתו כמנהל ברדיו, החליט אביו של יונס לעשות דוקטורט בהיסטוריה. האב הדביק את בנו באהבת המקצוע, ואחד התחביבים הבודדים של הבן העסוק הוא קריאת ספרים, ביניהם גם ספרי היסטוריה.

חברים. באוצר ליקט יונס את מרבית חבריו היום. בין החברים נמנים תמר בן דוד, שהיתה בעבר סגנית היועץ המשפטי של האוצר ואחר כך מנהלת רשות החברות המשלתיות; שי טלמון, שהחליף אותו בתפקיד החשב הכללי והיום משנה למנכ"ל בנק הפועלים; אריה שר, מנכ"ל דיסקונט ניו-יורק, שהיה החשב הכללי לפניו; אריה מינטקביץ', יו"ר בנק דיסקונט; איתן רף, יו"ר בנק לאומי; שוקי אורן, משנה למנכ"ל אינווסטק, שהודיע לאחרונה על פרישתו מהבנק; ומשה גביש נציב מס הכנסה לשעבר.