גד רג'ואן נרצח במפעלו באיזור עטרות ע"י עובד פלשתיני שהעסיק

רג'ואן נורה למוות במפעל התבלינים והקפה בשקביץ שבבעלותו * ארגון המקורב לפתח' נטל אחריות

התעשיין גד רג'ואן הבעלים של מפעל בשקביץ' לייצור תבלינים וקפה באיזור התעשייה עטרות נרצח היום (ד') הבוקר בירייה בראשו. פלשתיני שעבד במפעל המשפחה בעטרות בארבע השנים האחרונות הגיע הבוקר למשרדו של המנהל וירה בו למוות. המשטרה חוקרת האם הרקע לרצח הוא לאומני או פלילי.

גד רג'ואן, בן 34, מרחוב הטייסים בירושלים מנהל את המפעל המייצר קפה ובעיקר תבלינים ביחד עם אחיו. המפעל פועל באיזור התעשייה עטרות בצפון הבירה, אזור הנושק לשכונות פלשתיניות וגובל עם רמאללה.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי בשעות הבוקר הגיע אחד העובדים הפלשתינים למפעל, הסתובב בו כחמש עד עשר דקות, ואז עלה למשרדו של רג'ואן. הוא נכנס למשרד וירה מטווח אפס בראשו של מנהל המפעל. מיד לאחר מכן נמלט החשוד מהמפעל, ככל הנראה לאחת השכונות הפלשתיניות הסמוכות. פועל פלשתיני נוסף שהיה עד לארוע לקה בהלם. רג'ואן נפצע אנושות ומת כעבור זמן קצר מפצעיו. צוות טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק למקום ניסה לבצע בו החייאה אך ללא הצלחה. כעבור זמן קצר נקבע מותו.

בית משפט השלום בירושלים הוציא לבקשת המשטרה צו איסור פרסום על זהותו של החשוד ברצח, וכן על כל פרט נוסף שיעלה מהחקירה. חוקרי משטרת ירושלים עדיין מתלבטים באשר לרקע למעשה הרצח. החשוד במעשה הועסק בארבע השנים האחרונות במפעל רג'ואן ככל הנראה במחלקת האריזה, והיתה היכרות מוקדמת בינו לבין הנרצח. עם זאת, לא ידוע לחוקרים עד כה על סכסוך עסקי או אישי בין רג'ואן לרוצחו, שיכול לספק עילה לרצח.

מנגד מציינים במשטרה כי אם תכנן הפלשתיני לבצע פיגוע ביהודים הוא היה יכול להמשיך ולירות גם בעובדי המפעל היהודים, ולאחר מכן להמשיך ולפגוע באנשים נוספים באזור התעשייה.

תנועה חמושה המקורבת לפתח', "חזית הצבא העממי - גדודי השיבה", נטלה את האחריות לרצח בעטרות.

"אחת מחוליות לוחמינו ירתה הבוקר על אזרח ישראלי באיזור התעשייתי של עטרות, צפונית לירושלים", נאמר בהודעה.

"המבצע בירושלים הוא תגובה למותו במחנה בלאטה של חבר גדודי קדושי אל-אקצה", נאמר בהודעה נוספת שפורסמה בדמשק.

"לוחמינו ימשיכו במבצעיהם נגד מטרות המשוייכות לכוחות הכיבוש ולמתנחלים, וזכות הפלשתינים תגבור על הטנקים והמטוסים של האמריקנים והציונים", נאמר בהמשך הודעת חזית הצבא העממי.