6 הרוגים בפיגוע ירי של חוליית מחבלים בכביש בין שלומי למצובה בגליל המערבי

המחבלים, שהיו מחופשים לחיילים, הסתתרו בסבך הצמחייה ופתחו בירי לעבר כלי הרכב שנסעו באיזור * הערכות: המחבלים לא הגיעו מלבנון

שישה ישראלים נהרגו היום (ג') ושבעה נפצעו בפיגוע ירי קשה בכביש שבין שלומי למצובה בגליל העליון. שניים מהמחבלים חוסלו וההערכות הן שלפחות מחבל נוסף הצליח להימלט ולהסתתר באיזור. עם סגירת הגיליון, ממשיך צה"ל בניסיונו לאתר את מקום המיסתור של המחבל וליצור איתו מגע, שיביא ללכידתו או לחיסולו. כל האיזור נסגר וצה"ל הכריז עליו כשטח צבאי.

הפיגוע הקשה החלה זמן קצר לאחר השעה 12.30, כאשר נפתחה אש לעבר כלי הרכב שנסעו בכביש שבין שלומי למצובה. מתחקיר ראשוני עולה, כי המחבלים, שהיו מחופשים לחיילים, הסתתרו בין העצים במטע החולש על הכביש ופתחו בירי לעבר כלי הרכב שעברו באיזור.

עד ראייה שעבר עם רכבו באיזור סיפר: "נסעתי עם הרכב וראיתי אדם השוכב בצד הכביש ויורה לעברי. המשכתי בנסיעה ואז ראיתי שאני מדמם ופינו אותי לבית החולים".

כוחות גדולים של צבא ומשטרה, שכללו גם יחידות מיוחדות של הצבא והימ"מ חשו למקום הפיגוע. האיזור נחסם לתנועה ולאוויר הוזנקו מסוקים. צה"ל גם הורה לכל תושבי האיזור להישאר בבתיהם, מחשש להמשך האירוע. ההוראה להישאר בבתים ניתנה גם באיזור הגליל המזרחי, כולל בקרית שמונה.

כוחות הבטחון הצליחו לאתר את מקורות הירי של המחבלים והתפתח קרב, במהלכו נהרגו שניים מהמחבלים. הקרב היה קשה ביותר, כיוון שהמחבלים הסתתרו בסבך צמחיית האביב הפורחת בימים אלה בכל האיזור.

כוחות הבטחון ניסו ליצור מגע עם המחבלים והם נעזרו במסוקים, שאף ירו לעבר איזורים משוערים, בהם הסתתרו המחבלים.

שני המחבלים הראשונים שאותרו חוסלו לאחר קרב יריות עם החיילים. אולם, שני מחבלים נוספים הצליחו, ככל הנראה, להימלט, תוך שהם נעזרים בסבך המטעים והצמחיה באיזור.

מבדיקה שבוצעה לאורך גדר המערכת בגבול הצפון, עולה, כי אין סימני חדירה מתוך לבנון.

ההערכות הראשונות היו, כי אירגון חיזבאללה שיגר את המחבלים לתוך תחומי ישראל. אולם, האירגון לא לקח מיד אחריות על הפיגוע וזאת בניגוד לניסיון העבר, כאשר חיזבאללה מיהר לפרסם הודעות על פיגועים שאנשיו ביצעו.

אם אכן חיזבאללה לא ביצע את הפיגוע, ההערכות הן שהוא בוצע ע"י פלשתינים. במערכת הבטחון גם בודקים כיצד הצליחו המחבלים להגיע עד לגליל העליון והאם הם קיבלו סיוע בתוך ישראל.

זמן קצר לפני הפיגוע בגליל המערבי, הזהיר קצין בכיר באמ"ן, כי חיזבאללה מתכנן לבצע פיגוע גדול בתוך ישראל. גם מנהיג חיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, קרא להסלמת הפעילות כנגד ישראל. אולם, מתחקיר ראשוני עולה, כאמור, כי לא היתה חדירה מגבול הצפון.