עליות שערים בוול סטריט; מרקורי איבדה 6%

סיסקו תיקנה 4.9%; טבע עלתה 2.5% בעקבות אישור ה-FDA; ריטליקס זינקה 10.7%; קליקסופטוור נפלה 18.7%

המדדים המובילים בוול סטריט סיימו את יום המסחר במגמה חיובית לאחר יומיים של אי בהירות ומגמות מעורבות.

מדד הדאו ג'ונס טיפס 1.70% לרמה של 10,381.73 נקודות. מדד הנאסד"ק עלה 1.41% לרמה של 1,767.06 נקודות.

המסחר הושפע גם היום מההתפתחויות בעימות בין ישראל לפלשתינים. מחיר חוזה עתידי על חבית נפט לאספקה במאי נסגר במחיר של 26.15 דולר לחבית, עליה של 1.27%.

חברות בכותרות: יאהו, וורלדקום ו(גם) סיסקו

עונת הדוחות מתקדמת. חברת האינטרנט יאהו (YHOO) צפויה לדווח לאחר המסחר על רווח של 2 סנט למניה ברבעון הראשון של 2002. מניית יאהו רשמה בסיום המסחר ירידה של 0.1%.

סיסקו (CSCO), שסבלה אתמול מצניחה של 8.4% בעקבות גל שמועות בדבר אזהרת רווח קרובה של החברה, עלתה היום 4.9%. הרבעון הפיסקלי הנוכחי (השלישי) של סיסקו מסתיים רק בסוף אפריל, והחברה צפויה לדווח את תוצאות הרבעון רק ב-7 במאי. למרות כל זאת, משקיעים צופים בדאגה בשלל אזהרות הרווח שמפרסמות חברות טכנולוגיה, ובהתאם, מעריכים כי גם סיסקו הגדולה תאלץ להנמיך את תחזיותיה.

חברת הטלפונים לשיחות מקומיות הגדולה ביותר בארה"ב, ורייזון קומיוניקיישנס אינק ' (VZ), הודיעה אתמול (ג') שבכוונתה לרשום ברבעון הראשון הוצאה של 2.5 מיליארד דולר בגין ירידת ערך של כמה מהשקעותיה והזהירה שהכנסותיה לא ישתפרו בשנה הקרובה מפאת ההאטה במשק האמריקני. לאחר שרשמה אמש ירידה של 3.4%, טיפסה היום המניה 2.8%.

מניות חברת השיחות הבינלאומיות השניה בגודלה בארה"ב, וורלדקום (WCOM), איבדו היום 12.15%. הירידה נובעת בעיקר מהציפיה לדו"חות רבעוניים גרועים והבעייתיות ביכולת פרעון החובות של החברה.

מנכ"ל סייבל (SEBL) אמר היום בכנס במדריד כי הוא צופה שעד סוף 2002, צפויות בין 100 ל-200 חברות היי-טק לסגור את שעריהן. סייבל אמר עוד כי החברה שהוא עומד בראשה, עדיין לא רואה שיפור בתקופה הזו. דבריו אלו עוררו חשש בקרב משקיעים בוול סטריט שהורידו את מחיר המניה ב-7.7%.

אינטל (INTC) הוסיפה 2.8% ומיקרוסופט (MSFT) עלתה 1.43%.

ריטליקס סוגרת פערים; קליקסופטוור נשחקת

ריטליקס קפצה 10.8% וסוגרת את הפער שנפתח מול תל אביב. החברה זכתה היום להמלצות "קניה חזקה" מהאנליסטים של אילנות בטוחה והראל שוקי-הון. בבתי ההשקעות מציבים מחירי יעד של 19 ו-20 דולר למניה, הגבוהים ב-55%-60% ממחירה של המניה בבורסה כעת. ההמלצות החזקות באו בעקבות הודעת החברה מהיום, כי תעמוד בתחזיות הכספיות ברבעון הראשון של 2002.

מניות קליקסופטוור צנחו 18.75% לאחר שהחברה הודיעה אמש כי היא צופה הכנסות של 3.6 מיליון דולר והפסד של 9 סנט למניה ברבעון הראשון של 2002. מדובר בירידה של 39% בהכנסות לעומת הרבעון הרביעי של 2001. אנליסטים צפו הפסד של 3 סנט למניה ברבעון.עוד הודיעה החברה כי קצב שריפת המזומנים שלה ברבעון היה נמוך מאוד כך שהיא נותרה עם 9.4 מיליון דולר בקופה.

מניות מרקורי איבדו 6.07%. בית ההשקעות רוברטסון סטיבנס פירסם היום דו"ח על החברה לקראת פרסום התוצאות הכספיות של החברה מחר בלילה, והותיר את המלצת ה"קנייה" למניה. ‏‎"עם מעמד דומיננטי בשוק בדיקות התוכנה, אחיזה יפה בשוק ניהול ביצועי היישומים ורקורד מוכח של ביצועים וצמיחה חזקה", כותבים האנליסטים "מרקורי נותרת בראש רשימת המניות המומלצות שלנו, עם אופק של כ‏-‏12‏-‏18 חודשים. ‎‏ אנחנו מאמינים שמרקורי נמצאת בדרך הנכונה להכות את התחזית שלנו או לעבור אותם מעט".

היום דיווחנו שקבוצת משקיעים בראשות איש העסקים ג'ורג' סורוס מכרה 19 אלף מניות מניות לנאופטיקס ב-7 וב-8 במארס 2002. המניות נמכרו במחירים הנעים בין 13.53 ל-13.90 דולר. עקב המכירה, ירדה אחזקת סורוס בלנאופטיקס ל-11.96%, לעומת אחזקה של 12.22% לפני כן. מניית לנאופטיקס עלתה 2.76%.

מניית טבע הוסיפה היום 2.5% לאחר שמוקדם יותר הודיעה החברה כי קיבלה אישור סופי מה-FDA לשיווק של טבליות פנופיברט. התרופה הינה תחליף גנרי לטריקור של חברת אבוט.

היום פורסם ב"גלובס" כי חברת אי-סים מנסה לפרוש מחדש את חובותיה לבנקים המסתכמים בכ-4 מיליון דולר. החברה, המפתחת כלי סימולציה למפתחים, חייבת לבנק דיסקונט כ-2 מיליון דולר וסכום דומה לבנק לפיתוח התעשייה. חובות אלה היו אמורים להיפרע עד סוף השנה, אבל יכולתה של החברה לפרוע סכומים אלה מוטלת בספק. מניות אי-סים נסחרו במחזור ער אך ללא שינוי בשער המניה.

מניית אלווריון , המפתחת ציוד תקשורת אלחוטית, סובלת מסנטימנט שלילי בחודשים האחרונים. מתחילת השנה היא איבדה כ-47% למחיר של כ-2.1 דולרים, המבטא שווי של כ-110 מיליון דולר. רוני בירון מפורסייט טוען כי, "מניית אלווריון היא האטרקטיבית ביותר מבין מניות חברות ציוד התקשורת האלחוטית". מניית אלווריון עלתה היום 0.96%.