רון מיברג: דנקנר מנהל ב"מעריב" בניין אחוז טרור, מבוהל ומושפל; הייתה טעות למנותו לעורך העיתון

"שום דבר לא הכשיר אותו למשרה, שספק שקיבל אותה בנסיבות מקצועיות"; דנקנר, לאחר שפיטר את מיברג: "לא תופסים אדם בעת צערו"

עורך "מעריב", אמנון דנקנר פיטר היום (ה') את רון מיברג, אחד הכותבים הבכירים בעיתון ,לאחר שמיברג התבטא בחריפות נגד דנקנר במקומון "העיר" שהתפרסם היום.

בידיעה ב"העיר" מדווח על פגישה משולשת שנעשתה בין דנקנר, מיברג והעורך החדש (והצעיר) של "סופשבוע" אוריה שביט, שבה התבשר מיברג על ביטול מדורו השבועי במוסף, ועל הציפיות של העורך החדש של המוסף ממנו ככותב. מיברג יצא מהפגישה בכעס, ואמר ל"העיר" בנושא זה כי "לא דחוף לי להיות חשוף להגותו של בחור שהייתי יכול להיות אביו הביולוגי".

עוד התבטא מיברג ב"העיר" ואמר הוא "הביא את דנקנר על גבו למעריב במסע שלקח שלוש שנים", וכי הדבר נעשה חרף התנגדויות קשות.

בתגובה זימן היום (ה') דנקנר את מיברג למערכת, ואמר לו כי אי אפשר לעבור לסדר היום על הדברים שנאמרו על ידו ב"העיר". מיברג אמר לו כי הדברים היו תשובה לשאלה, וכי הוא נפגע מכך שדנקנר הדליף ל"העיר" את פרטי הפגישה המשולשת על ביטול מדורו.

דנקנר הכחיש כי הוא זה שהדליף, וביקש ממיברג כי יגיש מכתב התפטרות, כאשר זה סירב - נשלח לביתו לאחר מספר שעות מכתב פיטורים.

דנקנר ומיברג היו ידידים קרובים, וכתבו במשותף עוד בעיתון "חדשות" של רשת שוקן, ואחר-כך ב'מעריב'.

מיברג אמר הערב (ה') ל"גלובס" כי "העסק לא התחיל היום, אלא קרוב מאוד למינויו של דנקנר לעורך העיתון. התחושה שהוא לא רוצה סביבו אף אחד בעל יכולת אמירה עצמאית ויושר אינטקטואלי, כולל מי שמבקר אותו על טעויות קטנות וגדולות - היתה ברורה לי מהשבוע הראשון. הבנתי שהעובדות שאת קוראת להם ידידות וחברות, כולל העובדה שאני הבאתי אותו ל'מעריב' נגד התנגדות קשה, אין לה כדי לעמוד לי, כשהוא מקים את הצוות שינהל את מעריב.

"ביקשתי ממנו לצייר לי קו אופק ככותב, להגדיר נישת כתיבה שאפתנית ומרתקת. הוא לא עשה את זה, לא השקיע. היה קשה לו, כחלק מתהליך הביא את עצמו להתרחקות ונתק שנתנו לו את הכוח לעשות את מה שעשה היום. אני מניח שהוא חשב על זה חודשים לפני כן, וחיפש את העילה".

- האם אתה חושב שהיתה טעות למנות אותו כעורך העיתון?

מיברג: "אני חושב שההוכחה היא בפודינג. האם יש סימנים מובהקים לטעות? אני זיהיתי כמה עשרות, אבל יכול להיות שאלה טעויות של אדם שלא ערך מימיו אף לא את הביטאון של נווה מגן. שום דבר לא הכשיר אותו למשרה, שספק שקיבל אותה בנסיבות מקצועיות גרידא.

"דנקנר מנהל בניין אחוז טרור, מבוהל ומושפל. אנשים שמקצצים את משכורתם עד שלא נותר להם אלא לעזוב, אני מניח שהוא הוכיח שהוא יכול להתעסק גם איתי. אז בסדר, מה הוא הוכיח?"

- הייתם חברים קרובים.

"תמיד היו אפ אנד דאונס בידידות ביננו. בחודשים האחרונים, בהיותי לא יס-מן קלאסי, עפו עקיצות. לא היה חום או איזה משהו נפלא ביננו. אנשים יותר מקורבים אלי שמעו אותי מתבטא גם בחריפות, שאני בתחושה שמיציתי את החוויה ב'מעריב'".

אמנון דנקנר אמר בתגובה לשאלה מדוע פיטר את מיברג כי "מיברג נתן תגובה בעיתון 'העיר', ומתוכן הדברים העמיד את עצמו באופן בלתי אפשרי לגבי המשך עבודתו, למרבה הצער".

בניסיון לקבל תגובה לגבי דבריו הקשים של מיברג עליו, אמר דנקנר כי "אין אדם נתפס בשעת צער", וסירב אף לשמוע את הדברים. בתשובה לשאלה לגבי יחסיהם הידידותיים בעבר אמר: "אני לא מתעסק בדברים אישיים. אני ממלא תפקיד".

מאז שנכנס דנקנר לתפקידו כעורך העיתון פוטרו לא מעט כותבים, בהם חיים הנגבי, אפרים סידון, חגי סגל, ליאת תימור, ראובן שפירא ואורי סלעי. גם אורנה קדוש, כתבת בכירה ב"סופשבוע", התפטרה לאחר שהתבשרה כל כוונות לקצץ 30% ממשכורתה.

דנקנר אף הודיע לכתבי העיתון כי יבוצע קיצוץ של 10% בשכרם של כל הכותבים והעורכים (למעט אלה שמכסים את אירועי האינתפאדה), ויבוצעו עוד פיטורים.