המשטרה: זייפני כרטיסי אשראי "שפכו" כסף בהגרלות הפיס וזכו במאות אלפי שקלים

הזייפנים חשודים גם בשימוש בכרטיסים לרכישת בנזין, אותו מכרו לאחר מכן בצורה פיראטית

כנופיית זייפני כרטיסי אשראי חשודה שהרוויחה מאות אלפי שקלים בהגרלות של מפעל הפיס. על-פי החשד, הנוכלים נהגו להשתתף מדי יום בהגרלות צ'אנס ו-777, לרכוש בכרטיסי אשראי מזוייפים את כל האופציות בהגרלה ולגרוף אלפי שקלים ביום.

חקירה משותפת של מפלג ההונאה במשטרת ת"א ויחידת הביטחון של חברת ישראכרט, הביאה שלשום (ב') לחשיפת חברי הכנופיה, שלטענת המשטרה השתמשו במשך חודשים ארוכים בעשרות כרטיסי אשראי שאת מספריהם השיגו במירמה.

מחקירת המשטרה עולה, כי חברי הכנופיה נהגו לגנוב זהויות של כרטיסי אשראי מעיסקאות שבוצעו בתחנות דלק. באמצעות המידע שהשיגו, יצרו החשודים כרטיסי אשראי מזוייפים כדי להפוך את הזיוף לאותנטי ככל שניתן, וזייפו גם תעודות זהות של בעלי כרטיס האשראי המקוריים.

לטענת המשטרה, גרפו החשודים מאות אלפי שקלים בשנה האחרונה בשתי דרכים עיקריות. הם רכשו בנזין בתחנות דלק, מילאו אותו בג'ריקנים ואחר כך מכרו אותו באופן פיראטי.

השיטה השנייה היתה ניצול ההגרלות היומיות של מפעל הפיס. הם חשודים שנהגו להגיע מדי יום לאחד מדוכני מפעל הפיס, ולרכוש בכרטיסי אשראי מזוייפים כרטיסי הגרלה מסוג צ'אנס ו-777.

לטענת החוקרים, החשודים השקיעו במירמה בהגרלות סכומים בלתי מוגבלים, מיצו את כל אפשרויות ההגרלה ובכך הפכו למעשה את הזכיות לוודאיות. לטענת המשטרה, החשודים גרפו בשנה האחרונה אלפי שקלים ביום, ובסך הכל - מאות אלפי שקלים.

בחודשים האחרונים נוהלה נגד הכנופיה חקירה סמויה בראשות פקד דודי בר ממפלג ההונאה וקב"ט ישראכרט, יעקב נריה. בלשי היחידה המבצעית של מפלג ההונאה פשטו אתמול על בתיהם של החשודים ביפו, אור יהודה ובת-ים ועצרו אותם לחקירה. המשטרה מסרה, כי בחיפושים בבתיהם של חברי הכנופיה נתפסו שוברים רבים, המעידים לכאורה על שימוש בכרטיסי האשראי המזוייפים, וכן שוברים רבים של הגרלות שבהן השתתפו. כמו כן תפסה המשטרה כרטיסי אשראי ותעודות זהות מזוייפים שהכינו החשודים.

שלושה מחברי הכנופיה הובאו אתמול בצהריים (ג') להארכת מעצרם בבית משפט השלום בת"א. מעצרם של השלושה הוארך בשבעה ימים.