41 רשויות בפרויקט אביזרים חוסכי מים

האביזרים יותקנו במבני הציבור השייכים לרשות המקומית

המינהל למשק המים ברשויות המקומיות של משרד הפנים מתחיל בימים אלה את שלב הביצוע של פרויקט התקנת אביזרים חוסכי מים במבני ציבור ברשויות המקומיות. הפרויקט ממומן ע"י הקרן לשיקום חידוש ופיתוח מערכות מים.

לקבוצה ראשונה, המונה 41 רשויות מקומיות, כבר הועבר חוזה התקשרות. חיפה, יבנה, קרית אתא, ראמי ובית אל, הן הראשונות שכבר חתמו על חוזה הביצוע.

במסגרת הפרויקט יותקנו מיכלי הדחה דו-כמותיים, ויוחלפו מנגנונים רגילים במיכלים קיימים, וחסכמים שונים לברזי כיור ולמקלחות. כמו כן יותקנו משתנות ללא מים בשירותי גברים וקוצבי גינה בגינות הפנימיות של מבני הציבור. האביזרים שיותקנו הינם בעלי "תו כחול", הניתן על ידי ועדת מומחים של נציבות המים.

האביזרים יותקנו במבני הציבור השייכים לרשות המקומית ובכללם בתי ספר, גני ילדים, מתנ"סים, מועדונים, חופי רחצה, מקלטים פעילים ומשרדי הרשות המקומית עצמם. חברת מילגם היא החברה הזוכה במבחן ההצעות הסופי בכל 41 הרשויות שבקבוצה הראשונה. קבוצה שנייה, של 27 רשויות נוספות, נמצאת בשלב מבחן ההצעות הסופי.

המנהל החדש של מינהל המים, שלמה דולברג, מסר, כי לפרויקט הוקצו בשלב זה 15 מיליון שקל. באיזור הדרום (קו ירושלים-אשדוד ודרומה), שום קבלן לא עמד בתנאי המכרז של החברה למשק וכלכלה, ולפיכך נדחה ביצוע הפרויקט באיזור זה עד להפצת מכרז חוזר.