נחתמה עסקת המכירה של תדאה-הנטלי לוישיי העולמית

היקף העסקה מוערך ב-27 מיליון דולר; בעקבות השלמת העסקה תהפוך תדאה לחברה נזילה מאוד

וישיי טכנולוגיות (VSH) הודיעה היום כי היא חתמה על חוזה המכירה של תדאה-הנטלי, חברה בת של תדאה הישראלית. מחיר הרכישה מוערך בכ-17 מיליון דולר. בנוסף, תשלם וישיי מיליון דולר דמי ייעוץ לתדאה במהלך 3 שנים ותשלם הלוואה של 9 מיליון דולר שהעניקה תדאה לתדאה-הנטלי הבת.

בעקבות השלמת העסקה תהפוך תדאה לחברה נזילה מאוד. בסוף דצמבר היו בקופתה 26 מיליון שקל, כשלאחר המכירה לוישיי ותשלום הדיבידנד המתוכנן, ישולש סכום זה. בכוונת החברה להשקיע בהרחבת הפעילויות שנותרו בה, באמצעות צמיחה פנימית ורכישות. במקביל, תפחית מכירת הנטלי את מצבת החובות בחברה.

לאחר המכירה, תמשיך תדאה לעסוק, באמצעות שתי חברות תעשייתיות בארה"ב, בתחום של מתמרי מצב ומרחק ומתמרי פיתול. השוק העולמי למתמרי מצב והמרחק מצומצם ותדאה מדווחת, כי הפעילות בו מתאפיינת ברווחיות גבוהה יחסית. תחום מתמרי הפיתול, משמש בעיקר את תעשיית הרכב והתעופה. אשתקד הסתכמו ההכנסות מהפעילויות שנותרות בתדאה ב-16 מיליון דולר והן הניבו רווח של 650 אלף דולר.

תדאה הנטלי, הפועלת בתחום של פיתוח וייצור מתמרים למכשירי שקילה ומדידה, נחשבת לאחת מיצרניות המתמרים המובילות בעולם ומייצרת בישראל, באנגליה, בארה"ב, בצרפת ובסין. שוק השקילה המסורתי, אליו מופנית עיקר תוצרת החברה, מאופיין ביציבות עם שיעור גידול נמוך, בתחרות קשה ובשחיקת מחירים מתמשכת. אשתקד הסתכמו הכנסות תדאה הנטלי ב-35 מיליון דולר והיא רשמה הפסד של 30 אלף דולר.

תדאה סיימה את שנת 2001 עם הכנסות של 224 מיליון שקל ורווח נקי של 2.2 מיליון שקל (לעומת רווח נקי של 13 מיליון שקל בשנת 2000). החברה דיווחה אשתקד על ירידה של 3.6% במכירות כתוצאה מהאטה בשוקי צפון אמריקה ועל ירידה בשיעור הרווחיות, כתוצאה משחיקת מחירים ושערי המטבע שעלו בעוצמתם על היקף ההתייעלות.