פולאר תקשורת ממשיכה לממש פרטנר: 16 מיליון שקל ברבעון השני

ברבעון הראשון מימשה פולר מניות פרטנר ב-19.9 מיליון שקל * תרשום את תמורת המכירה כרווח הון * משרד התקשורת האריך את תוקף הרשיון של פרטנר ב-5 שנים עד שנת 2022

פולאר תקשורת, זרוע השקעות המדיה והטלקום של קבוצת שרם-פודים-קלנר, ממשיכה לגזור קופון מאחזקתה בחברת הסלולר פרטנר. היום הודיעה החברה לבורסה, כי במהלך הרבעון מכרה מניות ב-16.2 מיליון שקל בבורסה. מרבית המכירות בוצעו אתמול, מה שבא לידי ביטוי במחזור החריג שנרשם במניה כ-20 מיליון שקל - פי 5 מהממוצע היומי הרגיל שלה.

מימוש האחזקה בפרטנר הוא צעד רווחי מאוד לפולאר, שכן שווי החברה בספריה עומד כיום על קרוב לאפס. רונן הראל, מנכ"ל משותף בפולאר תקשורת, הסביר שבעת הקמת פרטנר הזרימה לה החברה כ-20 מיליון דולר, אותם קיבלה בחזרה בעת הנפקתה הראשונה של פרטנר, כך שלמעשה עלות האחזקה בה אפסית.

פולאר תקשורת ידעה בחצי השנה האחרונה לממש בצורה מוצלחת חלק מאחזקותיה בפרטנר. גם ברבעון הראשון מכרה החברה חלק מהאחזקה בבורסה תמורת 19.9 מיליון שקל, מה שהניב לה רווח הון של 19.7 מיליון שקל (לפני מס), ותרם משמעותית לחזרתה של פולאר לרווח נקי ברבעון, לאחר 2 רבעונים רצופים של הפסדים.

אחרי המכירה האחרונה נותרו בידי פולאר תקשורת כ-2.5% ממניות פרטנר, ששוויין בשוק עומד כעת על כ-92 מיליון שקל. אולם, על פי הסכם המימון של פרטנר, מרבית המניות חסומות ואינן ניתנות למכירה בבורסה. זאת משום שהן משמשות כערבות להלוואות שקיבלה החברה מהבנקים, שעומדות (נכון לתום הרבעון הראשון) על כ-2.6 מיליארד שקל.

"לשוק ההון ייקח זמן לעכל את תוצאות פרטנר ולשקף אותן במחיר החברה", העריך הראל.

- אז מדוע לממש היום ולא לחכות לעליית ערך המניה?

"התאוששות שוק ההון תארך עוד זמן רב, להערכתי עוד 2 רבעונים, וגם אז לא נראה פריצה חדה למעלה, אלא התאוששות איטית. אנחנו מעדיפים לממש את האחזקה כעת ולהשתמש בכספים לביצוע השקעות חדשות בתחום".

מלבד אחזקתה בפרטנר, מחזיקה פולאר תקשורת גם במניות חברת הלוויין YES, בזכיינית ערוץ 2 רשת, בטלדור מחשבים, בחברת הפרסום מקסימדיה ועוד. החברה הרוויחה ברבעון הראשון כ-9 מיליון שקל, לאחר שסיימה את שנת 2001 עם הפסד כבד של 94 מיליון שקל.

עסקאות המכירה של פולאר תקשורת צפויים להניב גם לחברה-האם פולאר השקעות (72%) רווח של 11.5 מיליון שקל (לפני מס).

פרטנר, מפעילת הסלולר השלישית בגודלה בישראל, נמצאת בתהליך צמיחה מהיר. החברה אומנם המשיכה להציג הפסד גם ברבעון הראשון של 22.8 מיליון שקל, אולם במקביל הציגה רווח תפעולי של 103.7 מיליון שקל, זה הרבעון הרביעי ברציפות.

על פי תחזיות האנליסטים, פרטנר צפויה לעבור לרווח נקי במהלך הרבעונים הקרובים. להערכת כלכלני בית ההשקעות לידר ושות', החברה עשויה להציג איזון ואולי רווח נקי סמלי כבר ברבעון השני, בעקבות התנודות שנרשמו בשער החליפין של הדולר לעומת השקל, בעיקר בזכות התחזקות השקל בשבוע האחרון.

נזכיר, כי בסוף חודש אפריל מכרה חברת מת"ב כ-7.7% ממניות של פרטנר בהן החזיקה לחברה-הבת בבעלות מלאה של האצ'יסון וומפואה. עם השלמת המכירה מחזיקה האצ'יסון בעקיפין בכ-42.7% מפרטנר, ואילו מת"ב ירדה לאחזקה עקיפה של כ-7.5% ממניות החברה.

אגב, היום הודיעה פרטנר לבורסה, כי משרד התקשורת האריך את תוקף הרשיון שלה עד שנת 2022, במקום עד שנת 2017. משמעות הדבר היא, שלחברה ישנה האפשרות להאריך את משך פריסת ההפרשות בגין עלות הרשיון, ולהערכת כלכלני לידר ושות', הדבר יחסוך לה הוצאה של 5 מיליון שקל מדי רבעון.