חברת אלישרא החלה באספקת אבות-הטיפוס לחליפות הלוחמה האלקטרונית (ל"א) המיועדות למטוסי האף-16 איי ("סופה") החדשים של חיל האוויר הישראלי.
היקף החוזה, שנחתם בין אלישרא ובין משרד הביטחון, במחצית שנת 2000, נאמד ב- 200 מיליון דולר עם אופציה לאספקת מערכות נוספת בהיקף של מעל 100 מיליון דולר.
אבנר רז, מנכ"ל קבוצת אלישרא, מסר כי המערכות החדשות שיותקנו על גבי המטוס הופכות אותו למטוס הקרב הראשון בעולם המצויד במגוון מערכות ל"א מסוג זה. רז ציין, כי בהתאם לתפיסת חיל האוויר, חליפת הל"א במטוס האף-16 הינה נדבך מרכזי בהגנת הצוות והמטוס.
אבות הטיפוס הראשונים של חליפת הל"א מסופקים ליצרן המטוס, ענק התעופה לוקהיד-מרטין לצורך שילובם במערכות האויוניקה במטוס, זאת תוך פרק זמן של פחות משנתיים מיום הזמנת הפרוייקט על-ידי משרד הביטחון. בכך, עמדה אלישרא במחויבותה וסיפקה את המערכות תוך עמידה בלוח הזמנים הצפוף תוך שמירה על רמת ביצועים גבוהה.
חברת אלישרא היא הספקית העיקרית של חליפות הגנה למטוסים ולמסוקים של חיל האוויר הישראלי. היא בין החברות הבודדות בעולם המייצרת חליפת לוחמה אלקטרונית למטוסי ומסוקי קרב וסער וספינות הבנויה כמערכת אחידה.
יצויין, כי לאחרונה, זכתה אלישרא בחוזה של חיל האוויר לאספקת מערכות לוחמה אלקטרוניות למסוקי הקרב של חיל האוויר הישראלי מסוג אפאצ'י לונגבאו. היקף החוזה כ- 14 מליון דולר לאספקה תוך 3 שנים עם אופציה לאספקת מערכות בהיקף דומה בהמשך.
קבוצת אלישרא, המנוהלת על ידי אבנר רז, מרכזת את הפעילות הביטחונית של קונצרן כור. הקבוצה כוללת את חברת אלישרא, העוסקת בתיכנון, פיתוח וייצור של מערכות לוחמה אלקטרונית, תדיראן מערכות העוסקת בתחום המערכות לשליטה ובקרה, ולוחמה אלקטרונית קרקעית ; תדיראן ספקטרלינק העוסקת בפיתוח ובייצור עורקי נתונים ומערכות הצלה לטייסים. אלישרא הינה גם בעלת השליטה בחברת בי וי אר מערכות המתמחה בפיתוח וייצור סימולטורים ומערכות לאימון, תחקור והדרכה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.