3 הרוגים ו-41 פצועים בפיגוע ברח' נווה שאנן בתחנה המרכזית הישנה בת"א

הפיגוע בוצע על ידי שני מחבלים מתאבדים; שניים מההרוגים ורבים מהפצועים הם עובדים זרים

3 בני אדם נהרגו ו-41 נפצעו בפיגוע שביצעו שני מחבלים מתאבדים ביום ד' בלילה, בתחנה המרכזית הישנה בתל-אביב. ארגון הגי'אהד האיסלמי נטל אחריות לפיגוע.

לבית החולים איכילוב הובאו 17 פצועים, מהם 4 באורח קשה ו-13 באורח קל עד בינוני. לבית החולים שיבא, בתל השומר, הובאו 9 פצועים, מהם 2 באורח קשה, ו-7 באורח קל עד בינוני. בבית החולים וולפסון מאושפזים 11 פצועים, מרביתם במצב קל. בבית החולים בלינסון נותרו לאישפוז 4 פצועים קל.

בתי החולים פתחו מוקדי חרום למידע על פצועי הפיגוע: איכילוב: 1255133, תל השומר: 131, בלינסון: 132.

על אחת משני גופות המחבלים-המתאבדים בפיגוע ברחוב נווה שאנן בתל אביב בערב ט' באב נמצא כרוז בערבית. כך נמסר לעתי"ם מהמשטרה.

שני המחבלים המתאבדים פוצצו עצמם בזה אחר זה, בשעה שעמדו בפתח פיצוציה בסמוך לקולנוע "מרכז" ברחוב נווה שאנן בעיר.

רבית הנפגעים בפיגוע הם פועלים זרים מרומניה, תאילנד וסין, השוהים לבדם וללא קרובי משפחה בארץ. עובדים סוציאליים הובאו לבתי החולים וניסו לתקשר עם העובדים הזרים, מרביתם מדברים עברית רצוצה. הצוות הרפואי הצליח לתקשר עם עובדים מרומניה, אך התקשה לשוחח עם עובדים זרים מסין.

הבית הלבן: התקפה נפשעת על חפים מפשע

השר לביטחון פנים, עוזי לנדאו ,אמר במקום הפיגוע, כי הפיגוע הערב בליל תשעה באב דומה לעת בה תקפו מדינות ערביות את ישראל ביום הכיפורים. "לחבורתו של ערפאת אין אלוהים. זוהי חבורה של מושחתים ללא ערך לחיי אדם אמרו יפה אנשי אמנסט"י אינטרנשיונל שאלו לא סתם מעשי רצח אלא פשעי מלחמה. אנו צריכים לקבור, כפי שעשינו היום, משפחות שלמות".

השר לנדאו התייחס לפעולת צה"ל בשטחים ולעוצר המוטל על האוכלוסיה הפלשתינית מזה שבועות ואמר כי הפלשתינים מנצלים את ההקלות הניתנות להם בתנועה חופשית יותר וזמנים להצטידות במזון על מנת לבצע פיגועים. "אנו נלמד לנקוט פעולות תקיפות יותר. העוצר לא מצליח למנוע את הפיגועים אבל עלינו להמשיך ולפגוע בהם ביתר שאת ולנקוט מדיניות של תגובה".

מפקד מחוז ת"א ניצב יוסי סדבון אמר במקום הפיגוע, כי המטענים אשר נשאו עליהם המחבלים המתאבדים לא היו גדולים באופן יחסי, ועל כן עוצמת הפיצוץ היתה יחסית קטנה.

הבית הלבן גינה ביום רביעי את פיגוע ההתאבדות בתל אביב ואמר כי זו התקפה נפשעת על חפים מפשע, ואסור שמעשים כאלה יימשכו.

דובר הבית הלבן ארי פליישר אמר, כי הנשיא ג'ורג' וו. בוש עוקב אחר הנעשה במזרח התיכון, וכי הוא מזועזע מהפיגוע שאותו כינה "התקפה נפשעת על חפים מפשע".

כוח צה"ל הרג פלשתיני חמוש סמוך לקיבוץ ניר אליהו

כוח צה"ל הרג ביום ד' בלילה פלשתיני חמוש סמוך לקיבוץ ניר אליהו שמצפון מזרח לכפר סבא.

חיילי צה"ל הבחינו סמוך לבריכות החימצון של הקיבוץ הנמצא על קו התפר בין כפר סבא לקלקיליה בשתי דמויות חשודות. השניים ניסו להימלט, הכוח פתח במירדף אחריהם במהלכו נורה אחד מהם ונהרג.

מבדיקה התברר כי מדובר בפלשתיני שהיה חמוש באקדח. ככל הנראה, הפלשתיני הנוסף שהיה עימו הצליח להימלט, יתכן שלקלקיליה, הנמצאת מרחק מטרים ספורים ממקום האירוע.

על פי הערכות, אין קשר בין אירוע זה לבין הפיגוע בתל אביב ועל פי המימצאים כנראה שאין מדובר באותה חוליה, או באנשים שהובילו את המחבלים המתאבדים לדרום תל אביב.